Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@14:38:40 GMT

کف اصلاحی بورس چه شاخصی است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۷۵۸

کف اصلاحی بورس چه شاخصی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به قنل از صدا و سیما ، علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، شاخص کل بورس از نظر تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارد؟، اظهار کرد: شاخص کل بورس هم اکنون در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار دارد که با توجه به رشد بسیار خوب سه ماهه اخیر، انتظار اصلاح از این شاخص می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دید تکنیکالی، این شاخص میتواند با رسیدن به عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد اصلاح خود را به پایان رسانده و پس از استراحت و اصلاح زمانی، برای صعود مجدد به محدوده یک میلیون و ۷۲۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد آماده شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت شاخص فرابورس نیز از نظر تکنیکالی گفت: شاخص کل فرابورس نیز هم اکنون در ارتفاع ۲۱ هزار و ۹۹۷ واحد قرار دارد که با توجه به رشد بسیار عالی صنایعی که در بازار فرابورس قرار دارند، سقف قبلی خود در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ را پس گرفت و رشد خیره کننده‌ای را در چند ماه اخیر به نمایش گذاشت.

او بیان کرد: از نظر تکنیکالی و با توجه به رشد اخیر، این شاخص میتواند کمی وارد اصلاح شود و تا محدوده ۲۰ هزار و ۲۰۰ واحد کاهش پیدا کرده و سپس برای رشد مجدد آماده شود.

ملک لی در پاسخ به این پرسش که، شاخص هم وزن بورس از نظر تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارد؟، اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نمای بهتری از بورس تهران را نشان می‌دهد هم اکنون در ارتفاع ۴۵۰ هزار و ۴۶۶ واحد قرار دارد. این شاخص نیز میتواند تا محدوده ۴۲۰ هزار واحد اصلاح کند و سپس برای صعود مجدد آماده شود.

او تاکید کرد: با توجه به اخبار خوب اقتصادی و آینده روشن در این زمینه، انتظار اصلاح شاخص‌های فوق بیشتر به صورت "اصلاح زمانی" می‌باشد و قیمت و شاخص‌ها به یکباره به این سطوح نخواهند رسید.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روش‌های به کار رفته در این تحلیل تکنیکال گفت: لازم به ذکر است که در تحلیل تکنیکال شاخص کل، هم وزن و فرابورس از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

او بیان کرد: روش پرایس اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی میتواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان می‌باشد که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

او افزود: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.

223227

کد خبر 1555475

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار سهام شاخص یک میلیون هزار واحد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل