Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@06:00:35 GMT

برداشت برنج صدری دم سیاه از شالیزارهای شهرستان کلات

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۸۳۳

برداشت برنج صدری دم سیاه از شالیزارهای شهرستان کلات

وحید عطار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کلات با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت برنج رفته است، اظهار کرد: با وجود سال کم بارشی که در آن هستیم از هر هکتار به طور متوسط  ۲ و نیم تن برنج برداشت کردیم که عملکرد مطلوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی کلات عنوان کرد: برنجی که در کلات کشت می‌شود برنج صدری بلند دم‌سیاه است که یکی از سالمترین و مرغوبترین برنج‌های کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به هزینه‌های بالای کارگری گفت: با توجه به هزینه‌های بالای کارگری در زمان کاشت و برداشت، انتظار شالی‌کاران شهرستان از دولت، بالابردن ضریب مکانیزاسیون و استفاده از ادوات نوین در کاشت، داشت و برداشت شالی است که خوشبختانه تسهیلات خوبی در این زمینه وجود دارد و در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

عطار افزود: از طرفی بیمه شالیکاری با حمایت دولتی و افزایش سهم دولت در پرداخت حق بیمه از دیگر انتظارات به حق شالیکاران کلاتی است.

کلات، شهری مرزی در شمال شرقی استان خراسان رضوی است که در میان کوه‌های هزار مسجد قرار گرفته و از مشهد تا آن ۱۵۰ کیلومتر جاده کوهستانی است. این شهر، از شمال به وسیله تپه ماهورهای نسبتاً پست به طول ۱۸۰ کیلومتر با کشور ترکمنستان همجوار است. از جنوب به کوه هزارمسجد و شهرستان مشهد، از شرق به شهرستان سرخس و از سمت غرب به شهرستان درگز محدود می‌شود.کلات با داشتن ۵ رودخانه جاری و دایمی و با زمین‌های حاصلخیز که منتهی به مرز می‌شود یکی از بسترهای خوب کشت برنج در خراسان رضوی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸                                                           

منبع: فارس

کلیدواژه: وحید عطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری به عمل آید.

دیگر خبرها

  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • کلات مند اثری حیرت‌انگیز در دل کوه‌های دشتی مقصد گردشگران استان بوشهر
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان
  • جریمه ۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریالی یک برنج فروشی در بندرانزلی