Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:46:34 GMT

بیش از ۱۰ تن مواد غذایی فاسد در شیروان معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۸۳۵

بیش از ۱۰ تن مواد غذایی فاسد در شیروان معدوم شد

دکتر سیده معصومه هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از جمله این مواد غذایی معدوم شده انواع کنسروجات،نوشابه، سوسیس و کالباس، کیک و آبمیوه دانست و افزود: مردم در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضا توجه کنند.

وی گفت: این میزان مواد غذایی به هنگام گشت های تیم های نظارتی و بازرسی در هفته اخیر کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شبکه اقدامات بسیار متنوع و همه جانبه در قالب نظارت بر پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کنترل تجمعات به منظور قطع زنجیره انتقال این بیماری برای نظارت جامع بر رعایت بهداشت فردی ، بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی و پسماند انجام می دهد.

هاشمی اضافه کرد: موادغذایی تاریخ مصرف گذشته جمع آوری و در سایت زباله شهرستان با رعایت موازین بهداشتی معدوم شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: سامانه ۱۹۰ آماده رسیدگی به شکایات شهروندان در حوزه سلامت و تخلفات بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است.

شهر ۸۵ هزار نفری شیروان واقع در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد بیش از چهار و ۵۰۰ واحد صنفی دارد.

برچسب‌ها خراسان شمالی شیروان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالی شیروان بهداشت و سلامت خراسان شمالی شیروان بهداشت و سلامت مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان به نقل از پایگاه خبری سازمان دامپزشکی سیستان و بلوچستان، غلامرضا سرگزی ‌ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سلامت با  شعار جهانی "سلامت من حق من" به فعالان سلامت کشور، در تشریح نقش دامپزشکی در بهداشت صنعت طیور و سلامت جامعه، اظهار داشت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، نقش سازمان دامپزشکی کشور در "اقتصاد مردم محور" همگام با "سلامت جامعه" بدون واسطه و مستقیم است و توجه به مسایل اقتصادی همزمان با رعایت اصول بهداشتی توسط فعالان صعنت ضروری است، زیرا بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان یک بیماری مشترک انسان و دام که سلامت جمعیت انسانی و طیور را تهدید کند، می‌تواند ضربه اقتصادی تأثیرگذار به اقتصاد یک کشور و تجارت بین‌المللی آن وارد کند، بنابراین نظارت و مراقبت فعال و غیرفعال دامپزشکی در زمینه تولید گوشت مرغ سالم، اقتصاد روستا، حفظ صنعت طیور و سلامت کشور امریست که به طور مستمر در جریان است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: تولید گوشت مرغ با کیفیت و سالم که تامین کننده نیاز جامعه به این فرآورده خام دامی باشد نیازمند رعایت موارد و نکات بهداشتی در روند تولید و پرورش طیور گوشتی است؛ از این رو کارشناسان دامپزشکی با رصد و پایش بیماری‌های مختلف طیور طی دوره پرورش و همچنین بررسی شرایط و نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مرغداری‌ها به بهبود و ارتقاء سطح کیفیت و کمیت محصول تولیدی کمک می‌کنند.

وی افزود: با هدف پیشگیری و کنترل بیماری‌های طیور، مراقبت‌های فعال و غیرفعال در مرغداری‌های سطح استان، روستاها، تالاب‌ها و ... در حال انجام است و نظارت بر اقدامات بهداشتی مرغداران نیز در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی از تهیه جوجه، حمل و نقل و اقدام به جوجه‌ریزی در سالن‌های مرغداری و همچنین نظارت و پایش در طول دوره پرورش، توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی صورت می‌گیرد و از طریق سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور(GIS) ارزیابی و بررسی می‌شود.

سرگزی اظهار داشت: در همین راستا در سال 1402، کارشناسان دامپزشکی استان بر بیش از 23 میلیون و 682 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نظارت بهداشتی فعال و مستمر انجام داده‌اند که نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش 20 درصدی داشته است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بازدید از مرغداری‌ها با رعایت کامل شرایط امنیت زیستی توسط کارشناسان صورت می‌گیرد و در تمامی مراحل پرورش، آموزش‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی به مرغداران ارائه می‌شود و به منظور افزایش راندمان تولید و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند نیوکاسل، برونشیت و آنفلوانزا به مرغداران عزیز توصیه می‌شود نکات امنیت زیستی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اولین و مهم‌ترین عامل در حفظ سلامت طیور، رعایت بهداشت و ضدعفونی محیط طیور است. توصیه می‌شود مقررات بهداشتی و مدیریتی نحوه ورود به سالن رعایت شود.

سرگزی اضافه کرد: انجام واکسیناسیون طیور طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور، رعایت مقررات بهداشتی و مدیریتی در خصوص دان و مواد اولیه با توجه به اینکه در هر گرم مدفوع پرنده آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌تواند باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود مدیریت کود و بستر سالن مرغداری و در پایان دوره پرورشی عقیم‌سازی کود مرغداری طبق دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: روستائیان نسبت به نگهداری طیور خود در فضای محصور و دور از ارتباط آزاد با پرندگان مهاجر آبزی و پرندگان آزاد پرواز اقدام کنند. هرگونه تلفات در طیور صنعتی، روستایی و حیات وحش را با قید فوریت به نزدیکترین اداره دامپزشکی شهرستان گزارش گردد تا اقدامات متناسب برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر واکسیناسیون بیش از 875 هزار قطعه طیور بومی و بالغ به 519 میلیون قطعه جوجه  توسط مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی نظارت مستمر داشته‌اند که به طور قطع همکاری مرغداران و رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی ضامن تولید مستمر و پایدار واحدها و اشتغال‌زایی مربوطه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان