Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، پلیس کنگره آمریکا از گارد ملی این کشور درخواست کرد برای تشدید تنش‌ها در تظاهرات روز شنبه هفته آینده  آماده باشد. این تظاهرات از سوی حامیان افراد بازداشت شده در حمله به کنگره آمریکا انجام می شود. 

پلیس کنگره در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما از وزارت دفاع می‌خواهیم تا گارد ملی را برای شورش احتمالی شنبه هفته آینده آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پلیس کنگره برای جلوگیری از هرگونه اقدامات آتی و غیرقابل پیش‌بینی، به سوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخی نداد. پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، عده‌ای از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، در اعتراض به نتایج اعلامی به خیابان‌ها ریختند.

بعد از شدت گرفتن این تظاهرات گروهی که گفته می‌شود با هدایت مستقیم دونالد ترامپ مدیریت می‌شدند، به ساختمان اصلی کنگره حمله ور شدند که در پی آن، وضعیت امنیتی فوق العاده و حالت جنگی در پایتخت آمریکا اعلام شد.

ایندیپندنت در این باره نیز نوشت: «در آن زمان گارد ملی واکنش سریع نداشت و به دلیل عدم حضور به موقع نیروها، افردا بسیاری توانستند به ساختمان کنگره آمریکا وارد شوند.»

گفته می‌شود از چهارشنبه شب حصارکشی مجدد کنگره آمریکا برای بار دیگر آغاز خواهد شد. پیش از این ماه گذشته، پس از گذشت حدود ۶ ماه از حملات به کنگره، حصارکشی‌های بتونی اطراف ساختمان کنگره به دستور مقامات امنیتی واشنگتن برداشته شد. اکنون دوباره طی مدت ۲۴ ساعت این حصار‌ها را احداث خواهند کرد.

شب گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند در حالی که دو روز به برگزاری تجمع حامیان ترامپ در واشنگتن مانده است پلیس کنگره به منظور رویارویی با این شورشیان از پنتاگون درخواست کمک ویژه کرده است.

چندی پیش، اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمله به کنگره آمریکا پس از انتخابات سال گذشته در این کشور از سوی کمیته منتخب برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره آمریکا حمله به کنگره گارد ملی آمریکا کنگره آمریکا پلیس کنگره گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام مقامات حمله یک فرد با چاقو در چند موقعیت مکانی در شمال ایالت ایلینوی به کشته شدن چهار و زخمی شدن هفت تن منجر شد.

کارلا رِد، رییس پلیس «راک‌فورد» به آسوشیتدپرس گفته است که یک مرد ۲۲ ساله را بازداشت و بازجویی شده است. به گفته وی، وضعیت یکی از زخمی‌های این حادثه بحرانی است.

پلیس همچنان در حال تحقیقات درباره انگیزه این حمله بوده و دخالت مظنونین دیگر را رد کرده است.

قربانیان این چاقوکشی یک دختر ۱۵ ساله، یک زن ۶۳ ساله و و دو مرد ۴۹ و ۲۲ ساله هستند.

پلیس در ابتدا اعلام کرد که پنج نفر در این حادثه زخمی شده‌اند اما اندکی بعد تایید کرد که دو تن دیگر نیز جزو زخمی‌های این چاقوکشی هستند.

کد خبر 6063951

دیگر خبرها

  • فیورنتینا - میلان؛ اطلاعات بازی و ترکیب احتمالی
  • واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین
  • تاکنون ۸۶ کشتی مرتبط با اسرائیل را مورد حمله قرار داده‌ایم
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار