Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:26:12 GMT

اعضای باند کپی کارت های بانکی در کرج دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۹۷۳

اعضای باند کپی کارت های بانکی در کرج دستگیر شدند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری البرز،حسن مددی از دستگیری اعضای باند کپی کارت های بانکی در کرج خبر داد و گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا که اعلام می‌کند متوجه برداشت از حساب خود شده دستورات برای بررسی موضوع صادر شد.
وی اضافه کرد: در بررسی پرینت حساب این شخص، مشخص شد که پول به حساب شخص طلا فروشی واریز شده ،به همین منظور  فرد طلافروش به عنوان مطلع به پلیس فتا احضار و در بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته مشخص شد زن و مردی به آن طلافروشی مراجعه و با کپی تهیه شده از کارت مالباخته، اقدام به خرید طلا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در بررسی های کارشناسی، فرد مظنون شناسایی و مشخص شد فردی که اقدام به خرید طلا کرده قبلا نیز سابقه چنین اقدامی را داشته است. 
مددی با تشریح اقدامات فنی و سپس دستور جلب بدوی دو نفر از افراد سابقه دار و مغز متفکر این باند، گفت: با نیابت قضایی، فردی که معروف به چاپگر بوده به همراه زنی که با عنوان همسر قلابی وی در طلا فروشی ها اقدام به خرید طلا کرده بودند با یکی دیگر از همدستان این باند دستگیر شدند.
وی با اشاره به رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادیاری دادسرای کرج اضافه کرد: از محل بازداشت متهمان،  ۲ دستگاه کپی کارت، یک لپ تاپ که در آن نرم افزار کپی کارت بوده به همراه ۲۵ کارت بانکی خام یا کپی، کشف و ضبط شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان محدوده فعالیت این باند گفت: این افراد در مناطقی از قبیل شهرک صنعتی گلبون، شهرک صنعتی پرند، جاده بهشت زهرا و محدوده آزادگان در کرج، تحت عنوان میوه فروش در کنار خیابان بساط کرده و پس از خرید مردم و پرسیدن رمز کارت بانکی قربانیان، اقدام به کپی کارت‌ها کرده و سپس با آن طلا می خریدند.
وی از مردم خواست ضمن پرهیز از خرید از دستفروش‌ها با کارت های بانکی، در سایر خریدها نیز رمز عبور را شخصا وارد کنند تا در دام باندهای کپی کارت بانکی نیفتند.

برچسب‌ها دادگستری سرقت البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری سرقت البرز دادگستری سرقت البرز کپی کارت کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به صورت غیرحضوری ۲۰۰میلیون تومان به صورت روزانه و یک میلیارد تومان به صورت ماهانه مجاز شد؛ همچنین حداکثر تراکنش خرید از هر کارت بانکی و کلیه کارت‌های متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.  

به گزارش ایرنا، آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش ۲ برابری تا ۲ میلیارد ریال به صورت روزانه و ۱۰ میلیارد ریال به صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۲۲۸۴۸‏/۰۳ مورخ ۴‏/۰۲‏/۱۴۰۳ موارد زیر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد:

پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آن‌ها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیاردریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیاردریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.

بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.‏‏‏‏‏‏

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقف تراکنش خرید افزایش یافت تلاش تعدادی از نمایندگان برای بازگرداندن اختیارات بانک مرکزی به دولت

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری