Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،"م.ع"، مردی ۳۹ ساله، متاهل و دارای سه فرزند است که با وعده دروغین ازدواج با غصب عناوین نظامی و اطلاعاتی، از بانوان متعدد کلاهبرداری کرده است.

زنی ۳۹ ساله است، چشمانش پر از اشک و قلبش پر از غم است، به خاطر کلاهبرداری که این مرد (متهم پرونده) با وعده ازدواج از وی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانو که در مقابل بازپرس در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به عنوان یکی از شاکیان پرونده حاضر شده است، اظهارات خود را این گونه به بازپرس پرونده بیان می کند:

عضو کانال ازدواج در تلگرام شدم

زنی تنها هستم و دارای یک فرزند؛ هشت سال پیش همسر خود را از دست دادم. به دنبال همراه و همدمی برای زندگی خود بودم تا مرا از تنهایی دربیاورد و به عنوان یک مرد در کنارم باشد. عضو کانال همسریابی و ازدواج در تلگرام شدم و در آن کانال با مردی که خود را "سرگرد" و عضو سازمان نظامی و اطلاعاتی معرفی کرده بود، آشنا شدم.

چون نظامی بود، تصمیم گرفتم جواب مثبت دهم

به مدت یک ماه با همدیگر ارتباط تلفنی داشتیم؛ در این یک ماه، برای جلب اعتماد بنده و اثبات ادعاهای دروغین خود، عکسی از کارت شناسایی و مدارک لازم را که نظامی بودنش را اثبات می کرد، همچنین تصویری از کارت شناسایی که در آن قید شده بود بازرس ویژه و از افراد اطلاعاتی است، نیز تصویری از خود در لباس نظامی را برایم فرستاد.

بنده هم به خاطر موقعیت شغلی اش به وی اعتماد کرده و جواب مثبت دادم؛ حتی برای خواستگاری ام به منزلمان نیز آمد.

بعد از اعتمادم کلاهبرداری هایش شروع شد

اندکی بعد از خواستگاری نزدم از بیماری مادرش نالید و مدعی شد: " مادرم بیمار است و نیاز به عمل جراحی دارد، اما متاسفانه فعلا آهی در بساط ندارم که بتوانم پول عملش را بپردازم؛ اگر امکان داشته باشد سه میلیون تومان به من قرض بده. همین که عمل مادرم تمام شد، فرش خود را می فروشم و پول تو را پس می دهم". من هم دلم برایش سوخت و مبلغی را که خواسته بود را به حسابش واریز کردم، غافل از آن که هدف وی فقط کلاهبرداری بوده است و بس.

بعد از کلاهبرداری های متعدد از من، متواری شد

اما طمع کاری های این مرد تمامی نداشت، چرا که تنها شش روز بعد از گرفتن آن سه میلیون تومان از بنده بابت عمل دروغین مادرش، باهم به فرودگاه رفتیم تا برایش بلیط هواپیما تهیه کنیم؛ در فرودگاه هم با مظلوم نمایی و ادعای این که پولی همراه خود نیاورده است، کارت بانکی ام را از من گرفت ‌و با داشتن رمز دوم کارت بانکی ام که خود در اختیارش گذاشتم و همچنین تهیه عکس از کارت بانکی ام، تمامی حسابم را خالی کرد و متواری شد.

این گزارش می افزاید، پرونده "م.ع" که دارای سابقه کیفری نیز است، به اتهام مدعی اعمال نفوذ در مراجع رسمی، غصب عناوین و مشاغل دولتی، کلاهبرداری، جعل اسناد رسمی و پوشیدن لباس غیر مجاز نظامی در ملا عام؛ بعد از تحقیقات بازپرسی با صدور کیفر خواست به مراجع قضایی تبریز منتقل شده است و در حال حاضر تحت پیگرد قضایی از سوی دادگاه کیفری دو تبریز قرار دارد.

منبع : رکنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از نتیجه بخشی اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی، از طریق کارت‌های بازرگانی خبر داد و گفت:برای برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی پرونده تشکیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید امیر مرتضوی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طبق بند 7 قانون مالیات های مستقیم، و ماده 33 مکرر قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اجاره دادن کارت بازرگانی جرم تلقی شده و ضمن اعمال مجازات‌های مربوطه و ابطال کارت بازرگانی، در صورت احراز فرار مالیاتی، مجازات تعزیری درجه شش برای مرتکب یا مرتکبین نیز، اعمال خواهد شد.

وی افزود: این معاونت ضمن شناسایی اشخاصی که از طریق کارت‌های بازرگانی اقدام به فرار مالیاتی  کرده‌اند، مشخصات آنها را در اختیار مدیرکل امور مالیاتی استان قرار داده و براین اساس از لیست معرفی شده؛ 12 نفر مظنون شناخته شدند.

معاون قضائی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی  عنوان کرد: ضمن ارجاع پرونده مربوطه به کمیته ویژه مبارزه با فرار مالیاتی استان، مقرر شد، فهرست این اشخاص به عنوان مودیان فاقد اعتبار (صوری)، به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان اعلام و در سامانه مربوطه درج شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در این ارتباط ، پرونده تشکیل و در حال رسیدگی و انجام فرآیند حسابرسی مالیاتی است، بدین ترتیب و با این اقدام ضمن کشف فساد در زمینه فرار مالیاتی، از استمرار این اقدام مجرمانه در سطح استان نیز پیشگیری به عمل آمده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • مامور قلابی پلیس و همدستش دستگیر شدند
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی
  • ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین
  • ترفندهای جدید کلاهبرداران؛ دریافت کالابرگ الکترونیکی و ثبت‌نام سهام عدالت ویژه نوروز