Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در آستانه برگزاری بیست و یکمین اجلاس سران شانگهای در تاجیکستان با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر آسیا محور بودن سیاست خارجی دولت سیزدهم، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر پیشبرد روابط با چین بر اساس موافقتنامه همکاری های 25 ساله بعنوان نقشه راه دوکشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به موضوعات چندجانبه همکاری جمهوری اسلامی ایران با چین، ضمن قدردانی از مواضع حمایت کننده دولت چین از رویکرد کشورمان، آمریکا را متهم اصلی تضعیف برجام و همکاری های هسته ای کشورمان دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مواضع غیرسازنده آمریکا در قبال موضوع هسته ای کشورمان تاکید کرد، کاخ سفید باید یادبگیرد در مقابل ملت ایران، از لحن تهدیدآمیز استفاده نکند.

امیرعبداللهیان خروج مفتضحانه امریکا از افغانستان بدنبال اشغال چندین ساله این کشور را نمونه ای دیگر از یکجانبه گرایی غیرسازنده امریکا دانست که اثرات نامطلوب آن متوجه همسایگان افغانستان گردیده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ایجاد دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه اقوام را تنها شکل مطلوب آینده سیاسی این کشور اعلام کرد.

امیرعبداللهیان در پایان با اشاره به همکاری های ارزشمند دو کشور در مبارزه با کرونا، از همکاری های گسترده دولت چین با کشورمان در ارسال محموله های واکسن که در پی گفتگوهای روسای جمهور دو کشور صورت پذیرفت، قدردانی نمود.

وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار  بر همکاری های دو کشور در موضوعات بین المللی و از جمله حمایت چین از عضویت دایم ایران در شانگهای تاکید کرد.

وی اجرای موافقتنامه همکاری های 25 ساله دو کشور را بعنوان نقشه راه مهم روابط دوکشور دانسته و بر عزم چین در توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

وزیر امور خارجه چین استمرار رایزنی دو کشور در خصوص آینده سیاسی افغانستان را خواستار شد.

مزایا و اهمیت عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهایایران به عضویت در سازمان همکاری شانگهای نزدیک شده استنگاهی به پیوند مردمی چین-ایران در چارچوب «کمربند و جاده»

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین امیرعبداللهیان اخبار چین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

به گزارش قدس آنلاین، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفت‌وگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه