Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@20:09:51 GMT

دعای ندبه در مهدیه تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۳۳۲

دعای ندبه در مهدیه تهران برگزار می‌شود

برنامه هفتگی قرائت دعای ندبه هیأت رزمندگان اسلام این هفته در مهدیه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی هیأت رزمندگان اسلام، برنامه هفتگی قرائت دعای ندبه هیأت رزمندگان اسلام این هفته جمعه ۲۶ شهریورماه در مهدیه تهران برگزار می‌شود.
در این مراسم حجت‌الاسلام ظهیری سخنرانی و مهدی حیدرزاده مرثیه‌خوانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مراسم روز جمعه ۲۶ شهریورماه از ساعت ۶ صبح در مهدیه تهران واقع در خیابان ولیعصر (عج) برگزار و از شبکه اول سیما و رادیو زیارت پخش زنده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دعای ندبه مهدیه تهران هیات رزمندگان اسلام مهدیه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز قدس باشکوه‌تر از گذشته در کردستان برگزار شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، گفت: امسال با توجه به اتفاقات غزه، باید مراسم روز قدس بهتر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در استان برگزار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌‌های یوم الله قدس، توجه به برگزاری باشکوه برنامه‌های این ایام را مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: امسال با توجه به اتفاقات شش ماهه گذشته و شهادت 30 هزار نفر در غزه و تعرض به کودکان مظلوم که بسیار جانکاه است، باید مراسم روز قدس بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) «مَن أخَذَ لِلمَظلومِ مِنَ الظَّالِمِ کانَ مَعِیَ فی الجَنَّةِ مُصاحِبا گفت: هرکس در برابر ظالم، کمک مظلوم باشد در بهشت مصاحب من است، چراکه اسلام طرفدار مظلوم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به فرموده دیگری از حضرت محمد(ص) اشاره کرد و افزود: رسول اکرم(ص) فرموده «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ (کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى‌زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست).

وی بیان کرد: بر اساس فرموده اسلام غیبت کردن بر هر مسلمانی حرام است اما در جایی که به فردی ظلم شود، آن فرد در فاع از خود و به میزان حقی که از او ضایع شده، می‌تواند در مورد آن نفر صحبت کند. اسلام همیشه طرفدار مظلوم است.

پورذهبی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) عنوان کرد: «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» و این بیان مولای ما امیرالمؤمنین(ع) است که همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود.

وی کمک به هم‌نوعان و حادثه‌دیدگان را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: متأسفانه غربی‌ها در برابر آن همه جنایتی که در غزه اتفاق افتاده، سکوت کرده و واکنشی نشان نمی‌دهند، جریان بسیار بد و کثیفی از لحاظ رسانه‌ای در دنیا حاکم است که جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کند، تشخیص این مهم بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ابراز داشت: اگرچه برگزاری مراسم روز قدس یک راهپیمایی نمادین است اما امیدواریم واقیعات و تعاریفی از اتفاقات دنیا در گردهمایی‌ها به صورت علمی و روشن بیان و تبیین شود و اجازه توطئه و موج‌سواری به رسانه‌های معاند داده نشود.

پورذهبی در پایان سخنان خود مهمانان را به دعای 38 امام سجاد(ع) اشاره کرد و یادآور شد: اللَّهُمَّ إِنِّی أَعْتَذِرُ إِلَیْکَ مِنْ مَظْلُومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتِی فَلَمْ أَنْصُرْهُ، خدایا! از تو پوزش می‌خواهم دربار ستم‌دیده‌ای که در حضور من به او ستم شد، من کمکش نکردم، متأسفانه برخی‌ها ساز بی‌‌تفاوتی می‌زنند، در حالی‌که توجه به غزه و ملت مظلوم فلسطین توجه به انسانیت است.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • برنامه های شبهای قدر در مسجد مقدس جمکران اعلام شد
  • مراسم روز قدس باشکوه‌تر از گذشته در کردستان برگزار شود
  • برنامه مراسم شب‌های قدر در حرم امام خمینی (ره)
  • راهپیمایی جمعه‌های خشم فردا در فارس
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در مهریز
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد