Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عقیل قدرتی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده برای دهه پایانی صفر، گفت: در راستای برنامه‌های لحاظ شده برای دهه پایانی صفر بنا بر این شده تا ۸۸ ایستگاه استقبال از زائران برپا شود و مناطق سریعا نسبت به شناسایی و معرفی هیئت های مذهبی متقاضی برای برپایی ایستگاه سلامت و خدمت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به برپایی ۸ ایستگاه استقبال از زائران پیاده به صورت ایجادی و مشارکتی در محور‌های ورودی به مشهد توسط منطقه مربوطه، افزود: همچنین مناطق نیز باید در خصوص برنامه پیاده اربعین از میدان فردوسی به سمت حرم مطهر مشارکت‌های لازم را مبذول داشته باشند و در این رابطه شهرداری منطقه دو مشهد به طور ویژه با معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان همکاری داشته باشند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه مناطق باید نسبت به جمع آوری نذورات خود محل‌ها را شناسایی و به معاونت گردشگری و زیارت اعلام کنند، ادامه داد: علاوه بر این موارد، مجوزات بهداشتی و سلامت برای برپایی ایستگاه‌های سلامت و خدمت در سطح شهر مشهد باید از طریق نماینده شهرداری در ستاد کرونای شهرستان پیگیری شود.

قدرتی بیان کرد: مناطق ۱۳ گانه سطح شهر برای استقرار سرویس‌های بهداشتی در مسیر‌های حرکت زائران، با معاونت‌های گردشگری و زیارت و خدمات شهری هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

او با اشاره به برپایی روضه‌های خیابانی توسط مناطق ۱۳ گانه، تصریح کرد: مناطق در خصوص نصب ۱۰۰ پلاک افتخار بر سر درب منازل شهدا و اجرای ۵۰۰ مراسم عزاداری درب منازل شهدا اقدام خواهند کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: مناطق در خصوص فضاسازی کوچه‌ها و معابر می‌بایست با رویکرد استفاده از هیئت مذهبی و تشکل‌های مردمی اقدام کرده و در خصوص این موضوع از اعتبارات شهرداری حدالامکان هزینه کنند.

قدرتی با اشاره به فضاسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با گل و اجرای برنامه‌های فرهنگی در داخل آن با محوریت دفاع مقدس و تردد اتوبوس‌های مذکور در سطح شهر، بیان کرد: اجرای طرح هر کوچه یک حسینیه با موضوع فضاسازی محلات و نصب بیرق در هر کوچه با محوریت شورای اجتماعی محلات از دیگر برنامه‌های ما بشمار می‌آید.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت مذهبی شیوع ویروس کرونا شهرداری مشهد اجتماعی و مشارکت های سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس

برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای ویژه‌برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر زاکانی رییس مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور، حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد امین توکلی زاده رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرها، احسان متولیان دبیرمجمع شهرداران کلانشهر‌ها و شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها در مشهد مقدس آغاز شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در یکصدو نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که به مدت ۲ روز در مشهد مقدس در حال برگزاری است مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده از سوی شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور در دهه کرامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور در این نشست با اشاره به کاستی‌های گذشته در بحث گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: جشن میلاد کریمه اهل بیت سلام‌الله علی‌ها تنها منحصر به یک یا نهایتا دو روز از دهه کرامت بوده و ما برای تکریم مقام والای خواهر مکرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) می‌بایست به تدابیر و برنامه‌های جدید برسیم.

توکلی‌زاده افزود: یکی از این تدابیر می‌تواند اجرای برنامه‌های جمعی و جشن‌های شاد دخترانه از چند روز مانده به روز میلاد حضرت معصومه (س) باشد.

وی گفت: طراحی پویش مناسب با قشر‌های مختلف مخاطب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها بویژه دانش‌آموزان دختر از ضرورت‌های تدوین برنامه مناسب برای گرامیداشت روز دختر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور در ادامه افزود: در ادامه‌ی برنامه‌های دهه کرامت و با توجه به اوج پیدا کردن ویژه برنامه‌های گرامیداشت این دهه، دلدادگان و عاشقان حضرت رضا علیه‌السلام با شور و نشاط بیشتری جشن‌های مردمی و خودجوش را برپا می‌کنند و ما نیز با همه‌ی ظرفیت‌های مردمی همراه می‌شویم تا جشن‌های این دهه با وسعت و شادمانی و نشاط بیشتری برگزار شود.

توکلی زاده اظهار کرد: کار‌های مهمی در راستای تعمیق بیشتر عشق و ارادت مردم نسبت به حضرت ثامن‌الائمه علیه‌السلام از سوی خادمان آن حضرت در مسئولیت‌های مختلف صورت پذیرفته که اعزام زائراولی‌ها، پوشش درمانی و کمک‌رسانی به بیماران خاص، آزادسازی زندانیان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان از جمله آن کارهاست و می‌بایست به این نوع برنامه‌ها بیشتر پرداخت.

وی در پایان گفت: در حال برگزاری جلسات مختلف با فعالان فرهنگی و اجتماعی هستیم تا بهتر از سال‌های گذشته جشن‌های دهه کرامت را برگزار کنیم و پس از تجمیع و نهایی سازی تصمیمات ان‌شاءالله برنامه‌ها را به سمع و نظر مردم عزیز خواهیم رساند.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب