Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، عباس زارع شامگاه امروز در مراسم رونمایی از نام‌گذاری سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه به نام استاد رحمت‌الله حسن‌پور، گفت: در روز گرامیداشت شعر و ادب جای استاد رحمت الله حسن‌پور خالی است.

وی افزود: استاد حسن‌پور دوست‌داشتنی و از همکاران و بازنشستگان ما در اداره‌کل بود و فوت ایشان برای ما قابل تصور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه با تلاش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه سالن آمفی تئاتر به نام استاد حسن‌پور نام‌گذاری شد، خاطرنشان کرد: تقاضا به شورای شهر ساری ارائه شد که کوچه محل زندگی وی به نام استاد حسن‌پور نام‌گذاری شود.

در ادامه مراسم خوانش محلی توسط مهدی کارگر برگزار شد و کلیپ شعر خوانی و تصاویر استاد حسن‌پور به نمایش در آمد.

فلورا رفعتی همسر استاد رحمت الله حسن‌پور به اخلاق و رفتارهای استاد اشاره کرد و گفت: استاد حسن‌پور با اشعارش به سوادکوه اعتبار داد و مرد اخلاق بود.

وی با بیان اینکه ۳۹ سالی که با ایشان زندگی کردم چیزی جز تواضع و ادب ندیدم و ایشان با خدا معامله کرد.

همسر استاد رحمت‌الله حسن‌پور، گفت: استاد حسن‌پور، مرد قدرشناسی بود و تجسم ادب و تواضع و مردم‌دار بود و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مهمانان تشکر می‌کنم که تسکین ما بودند.

در پایان مراسم از تعدادی از شاعران سوادکوه تقدیر شد و یادمان نوسال تبری به خانواده استاد حسن‌پور تقدیم شد و مراسم رونمایی از نام‌گذاری سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری سوادکوه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امام جمعه پل‌سفید سوادکوه، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سوادکوه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و شاعران و فعالان فرهنگی و هنری سوادکوه برگزار شد.

انتهای پیام/ ۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رحمت الله حسن پور سوادکوه فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن آمفی تئاتر استاد حسن پور نام گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آقای قناعت در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با بیان اینکه تقویت و حفظ هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در فضای کنونی که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن هستیم باید نسل جوان ما از عظمت ایران و مفاخر و مشاهیر بزرگی که استان و کشور برخوردار است مطلع شوند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ی ملی ابن حسام خوسفی امسال در ۴ بازه زمانی در استان گفت: برگزاری این کنگره فرصتی مناسب برای معرفی این شاعر قرن ۹ هجری قمری و همچنین استان خراسان جنوبی است.

استاندار  افزود: با توجه به اینکه مقبره این شاعر بزرگ استان در آثار ملی به ثبت رسیده ، هر گونه ساخت و ساز در محلی مقبره باید بر اساس طرح جامع انجام شود.

قناعت گفت: امسال کنگره ملی آیت الله تهامی از روحانیون برجسته خراسان جنوبی هم برگزار خواهد شد و کنگره شیخ محمد حسن خوسفی از علمای شهر خوسف هم سال آینده بر پا می‌شود.


فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: بخش علمی، فرهنگی، هنری و اختتامیه از بخش‌های مختلف کنگره ملی ابن حسام خوسفی است که به معرفی این شاعر کمک می کند.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم