Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:39:27 GMT

فتاح : عزم بنیاد مستضعفان بر محرومیت‌زدایی است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۴۳۶

فتاح : عزم بنیاد مستضعفان بر محرومیت‌زدایی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود : رهبر معظم انقلاب نیز بارها از ما خواسته اند تا با محرومیت زدایی و کمک به محرومان و بالا بردن وجهه اجتماعی بتوانیم چهره این نهاد را بیش از پیش برجسته‌تر کنیم.

وی با اشاره به سفر خود به اردبیل و بازدید از چند پروژه و منطقه محروم در این استان گفت : هرچند مناطق زیادی در کشور از محرومیت رنج می‌برند ولی احساس ما بر این است که مردم مناطق محروم این استان به دریافت خدمات بیشتری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به سفر امروز خود به منطقه مرزی آزادلو از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل گفت: ایمان، اخلاق و منش مرزداران این منطقه به عنوان سرمایه نظام اسلامی مثال زدنی است.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با ارایه گزارشی از بازدید خود از پروژه‌های عمرانی استان اردییل ادامه داد: کار بهسازی باند دوم فرودگاه اردبیل در مراحل پایانی بوده و با پوشش آسفالت پلیمری مقاوم به سرمای سخت اردبیل که برای اولین بار در ایران بر روی این باند استفاده می‌شود و نیز تجهیز به امکانات پیشرفته بر ایمنی این فرودگاه افزوده می‌شود.

فتاح همچنین از طرح  راه آهن سراسری اردبیل به عنوان یکی از خطوط آهن بسیار سخت در ایران یاد کرد و افزود: مجری این طرح از بهترین شرکت‌ها با تجهیزات فنی پیشرفته و بروز دنیا می‌باشد.

او با اشاره به طلب پنج هزار میلیارد تومانی پیمانکار این طرح از دولت گفت: پیمانکار طرح راه آهن اردبیل با اطمینان از اینکه این مبلغ دیر یا زود پرداخت می‌شود با شتاب بیشتر اجرای آن را ادامه می دهد و امید است در کوتاه‌ترین زمان ممکن آرزوی دیرینه مردم اردبیل در این زمینه تحقق یابد.

 او در پایان در پاسخ به درخواست‌های امام جمعه اردبیل در ارتباط با وجود مشکلات گوناگون در این استان گفت‌: بخشی از این موارد به کار کلان دولت مربوط می‌شود و باید در کنار کمک‌های بنیاد مستضعفان باتوجه ویژه مجلس و نیز تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری از سوی دولت به رفع آنها کمک کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان برای بازدید از پروژه های این بنیاد در استان اردبیل روز چهارشنبه به استان اردبیل سفری ۲ روزه داشت.

برچسب‌ها بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اردبیل شهرستان گرمی پرویز فتاح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اردبیل شهرستان گرمی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اردبیل شهرستان گرمی پرویز فتاح بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی بعدازظهر شنبه در نشست مشترک با امام جمعه و فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: میانگین مقام سازی مساکن روستایی در کشور ۵۶ درصد است که در استان اردبیل این میانگین ۸ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به فشردگی و تنوع فعالیت های عمرانی و زیربنایی بنیاد مسکن در سال گذشته خاطرنشان کرد: ۲۴۰ پروژه سال گذشته در روستاهای ۱۲ شهرستان استان اردبیل اجرایی شد و ما از اعتبارات ملی، شهرستانی و سایر منابع بهره گرفتیم تا این پروژه ها را با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان اجرایی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: ۷۳۰ هزار تن عملیات آسفالت ریزی و زیرسازی معابر روستایی در سال گذشته انجام شد و با وجود گستردگی کار بنیاد مسکن در امدادرسانی به سیل زدگان موفق شدیم این طرح ها را عملیاتی کنیم.

کیخسروی افزود: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۵ هزار و ۸۰۰ واحد در مرحله اجراست که امسال تعدادی از آنها تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در روستاها نیز واگذاری زمین به شکل ۹۹ ساله و در قطعات ۳۰۰ متری در حال انجام است و در راستای طرح جوانی جمعیت و مسکن اولی ها زمین های تفکیکی در روستاها در اختیار سازندگان قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: به رغم جاری شدن سیل در بیله سوار، گرمی، انگوت، اصلاندوز و مشگین شهر ما به سرعت حواشی این حادثه را جمع کردیم و موفق شدیم در سریعترین زمان عملیات لایروبی، آواربرداری و ساخت واحدهای مسکونی را شروع کنیم.

کیخسروی گفت: بنیاد مسکن نهاد عمومی غیردولتی است و ما بدون وابستگی به منابع دولتی سعی می کنیم با همراهی دهیاری ها و شوراها طرح های متنوعی را در حوزه آسفالت ریزی، جدول گذاری و طرح های هادی عملیاتی کنیم.

سهیمه ۷۵۰۰ واحدی مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته ۴ هزار واحد مسکن از محل مقاوم سازی در روستاها اجرایی و عملیاتی شد و امسال سهمیه استان ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است.

کیخسروی تصریح کرد: برای این واحدها تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می شد که امسال این رقم به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت تا در اقساط ۲۰ ساله و نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت شود.

وی به توزیع قیر رایگان برای عمران و آبادانی روستاها و اجرای طرح منظومه های روستایی اشاره کرد و گفت: در بخش شاهرود به صورت نمادین طرح منظومه های روستایی با رویکرد توانمندسازی روستائیان در ابعاد مختلف در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این طرح سعی بر ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی روستائیان است و از محل تبصره ۱۸ تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

کیخسروی در پایان دهه حساب ۱۰۰ امام و اهمیت این موضوع در تولید مسکن برای محرومان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شهرستان مشگین شهر ما خیرین نیک اندیشی را داریم که در این طرح همراه و یاریگر ما بوده اند.

کد خبر 6083818

دیگر خبرها

  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستاهای اردبیل
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است