Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه پنجشنبه شب دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، «عمران‌خان» امروز در حاشیه اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در پایتخت تاجیکستان با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: سران دو کشور در مورد روابط دوجانبه، موضوعات مورد علاقه متقابل، مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر پاکستان پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را تبریک گفت و بر تعهد دولت اسلام‌آباد برای تداوم همکاری با تهران، تقویت و گسترش بیشتر روابط برادرانه بین دو کشور تاکید کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد: مذاکرات گسترده‌ای درخصوص روابط دوجانبه با تمرکز ویژه بر حوزه تجاری و اقتصادی و ارتباطات منطقه‌ای صورت گرفت. عمران‌خان دستورکار و چشم انداز امنیت اقتصادی و تغییر نگرش پاکستان از ژئوپلیتیک به ژئو-اقتصاد را تشریح کرد.

وی از دکتر رئیسی به دلیل حمایت‌های مستمر ایران از مواضع منطقه‌ای پاکستان به ویژه مسلمانان شبه‌قاره تشکر کرد و افزود: موضع عادلانه و اصولی جمهوری اسلامی منبع قوت برای مسلمانانی است که برای حق تعیین سرنوشت خود مقاومت می‌کنند.

نخست وزیر پاکستان درباره وضعیت افغانستان بر لزوم یک افغانستان صلح آمیز، با ثبات و مرفه تاکید کرد. وی افزود که فرصتی پیش آمد که سرانجام پس از ۴۰ سال به درگیری و جنگ در افغانستان پایان داده شود.

وی اظهار داشت: اتخاذ اقدامات فوری برای تثبیت وضعیت امنیتی در افغانستان، جلوگیری از بحران انسانی و تثبیت اقتصاد ضروری است.

نخست وزیر پاکستان افزود که تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در افغانستان موجب احترام به حقوق همه اقشار جامعه و تقویت ساختار سیاسی فراگیر می شود.

وی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار پاکستان برای تعامل با کشورهای همسایه افغانستان جهت اتخاذ یک رویکرد هماهنگ قدردانی و بر اهمیت تعامل جامعه بین المللی با افغانستان از طریق پیام رسانی مثبت و اقدامات عملی سازنده تاکید کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: عمران‌خان بار دیگر دعوت صمیمانه خود از رئیس جمهوری ایران برای سفر  پاکستان در اولین فرصت را ابلاغ و متقابلا آیت‌الله رئیسی نیز از نخست وزیر پاکستان برای سفر به ایران دعوت کرد.

بیست و یکمین نشست سالانه شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ۲۵ و ۲۶ شهریور در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با هدف تقویت همکاری میان اعضای این سازمان برگزار می‌شود و سران کشورهای عضو از جمله دکتر سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری کشورمان در این اجلاس حضور دارند.

برچسب‌ها پاکستان سید ابراهیم رییسی عمران خان سازمان همکاری شانگهای پروندهٔ خبری سازمان همکاری شانگهای و اقتدار شرق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان سید ابراهیم رییسی عمران خان پاکستان سید ابراهیم رییسی عمران خان سازمان همکاری شانگهای سازمان همکاری شانگهای نخست وزیر پاکستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد

عبدالجبار تخاری سرکنسول طالبان در کراچی گفت املاک بانک ملی افغانستان غصب شده است.

وی افزود باوجود تلاش‌ها اما وزارت خارجه و پلیس پاکستان برای پس گرفتن این املاک همکاری نکرده‌اند.

تخاری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت با مقامات وزارت خارجه پاکستان درحال رایزنی است تا املاک مربوط به بانک ملی افغانستان را پس بگیرد.

سرکنسول طالبان در کراچی دو هفته پیش نیز در دیدار با واجد علی رئیس گمرکات این شهر پاکستان خواستار آزادی تجهیزات یک موسسه مین روبی شده بود که در یک سال گذشته توقیف شده بود.

این در حالی است که بیشتر مؤسسات مین‌روبی در افغانستان با مشکل کمبود تجهیزات مواجه هستند و آلودگی اراضی افغانستان با مین و مواد منفجر نشده باقیمانده از زمان جنگ‌ها، مشکلات جدی را متوجه جان و مال مردم ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»