Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه از مجتمع هسته‌ای خنداب‌ (اراک) بازدید کرد و در جریان پیشرفت پروژه بازطراحی و ساخت راکتور آب سنگین قرار گرفت و با مدیران و متخصصین اجرای این پروژه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این بازدید که با همراهی جمعی از معاونان و مدیران ارشد صنعت هسته‌ای انجام شد، در بدو ورود به مجتمع هسته‌ای خنداب(اراک) با حضور در مقبره شهدای گمنام به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی در جریان این بازدید با اشاره به توانایی دانشمندان صنعت هسته‌ای در پیشبرد و اجرای برنامه‌های راهبردی صنعت هسته‌ای، اظهار داشت: بهره‌گیری از توانمندی و تخصص جوانان ایرانی در حل مسائل بزرگ، پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف را به‌همراه داشته است و دستاوردهای شگرف این صنعت بیانگر قدرت و پیشرفت علمی و نمایانگر استیصال دشمنان ایران اسلامی است.

وی در خصوص بازطراحی رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) و پیشرفت این پروژه تاکید کرد: این پروژه باید با حداکثر سرعت و بهره‌گیری از توانمندی صنایع داخلی بازطراحی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه بازدید از کارخانه آب سنگین اراک در مورد محصولات آب سنگین این مجتمع ابراز امیدواری کرد تا آنجا که ممکن است، باید محصولات تولیدی از آب سنگین در زمینه‌های دارویی و درمانی و... بتوانند با بزرگترین برندهای جهانی رقابت کنند؛ در این رهگذر سهم قابل توجهی از اهداف «اقتصاد هسته‌ای» می‌تواند توسط فراورده‌های این مجموعه تحقق یابد و از این ظرفیت می‌توان به بهترین نحو استفاده شود.

در ادامه بازدید اسلامی با جمعی از مدیران و کارکنان این مجتمع هسته‌ای دیدار و گفتگو کرد و در خصوص برنامه‌های جاری و آتی تبادل نظر صورت گرفت؛ بازدید از آزمایشگاه زیست فناوری ایزوتوپی و همچنین بررسی وضعیت آزمایشگاه تولید ترکیبات دوتره از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور در این رویداد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رييس سازمان انرژي اتمي ايران آب سنگین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند

نخست وزیر انگلیس از سرمایه گذاری میلیونی جدید در صنعت هسته ای این کشور به منظور تقویت قدرت بازدارندگی کشورش خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، از سرمایه گذاری میلیونی در آینده در صنعت هسته ای خود خبر داده است.

سوناک در سخنانی گفت: «تامین آینده بازدارندگی هسته‌ای و اقتصاد انرژی هسته‌ای ما یک دغدغه مهم ملی است. به عنوان مثال، سرمایه گذاری باید همراه با شرکت ها در آموزش کارگران ماهر انجام شود.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، دولت انگلیس می خواهد طی 10 سال آینده 200 میلیون پوند (حدود 230 میلیون یورو) در شهر بارو-این-فورنس سرمایه گذاری کند تا این شهر در شمال انگلیس جذاب تر شود. این منطقه به عنوان محل زیردریایی های هسته ای کلاس Astute و سایر پروژه های زیردریایی برنامه ریزی شده، برای دفاع و بازدارندگی هسته ای انگلیس مهم است.

سوناک گفت، در دنیای خطرناک تر و رقابتی تر، تداوم بازدارندگی هسته ای بریتانیا در دریا بیش از هر زمان دیگری مهم است و انرژی هسته ای انرژی ارزان تر و پاک تری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.

در این بیانیه آمده است که این صنعت به کارکنان آموزش دیده بیشتری نیاز دارد.

با وجود شرکت هایی مانند شرکت دفاعی BAE Systems، رولز رویس و شرکت انرژی EDF، حداقل 763 میلیون پوند (حدود 885 میلیون یورو) باید تا سال 2030 به سمت مدارک، مشاغل و آموزش سرازیر شود.

داونینگ استریت در بیانیه ای اعلام کرد: امنیت انرژی و امنیت ملی بریتانیا به انرژی هسته ای بستگی دارد.

همچنین نوشته شده است: «این بخش صنعتی به کارگران ماهر انگلیسی بیشتری نیاز دارد».

ریشی سوناک همچنین سرمایه گذاری دولتی و خصوصی را برای تقویت نیروی کار هسته ای و ایجاد 40000 شغل جدید در این صنعت اعلام کرده است.

اتهام‌زنی وزیر انگلیسی به روسیه درباره حمله تروریستی اخیر9 حمله ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق مختلف صنعاء

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۸ فروردین‌ماه زمان انجام تست گرم فاز اول خط سه مترو
  • عضویت ۴۰ هزار نفر در کتابخانه‌های لرستان
  • سیاح: جهش تولید با تولد آسان و رشد سریع بنگاه‌های اقتصادی مردمی ممکن است
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند