Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@02:38:25 GMT

آمریکا پنج نفر را به اتهام ارتباط با القاعده تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۵۴۰

آمریکا پنج نفر را به اتهام ارتباط با القاعده تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا روز پنجشنبه پنج نفر را به اتهام حمایت مالی گروه تروریستی القاعده تحریم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آندریا گاکی» مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: «این تحریم‌های هدفمند تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا در ممانعت از تأمین مالی القاعده را برجسته می‌سازد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی افزود: «ما به همکاری با شرکای خارجی از جمله ترکیه ادامه می‌دهیم تا شبکه‌های حمایت مالی از القاعده را آشکار و مختل کنیم».

این لیست تحریمی شامل یک وکیل مصری ساکن ترکیه است که به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، طیفی از فعالیت‌های القاعده در ترکیه را تسهیل می‌کرده است. در این لیست، اسامی یک واسطه مالی اهل مصر و سه شهروند ترکیه نیز به چشم می‌خورد.

ماه گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲ نهاد و ۳ شخص را به دلیل آن‌که تسهیل‌گران مالی القاعده در سوریه و ترکیه بوده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در 11 سپتامبر ۲۰۰۱ ، اعضای القاعده 2 فروند هواپیمای تجاری ربوده شده را به مرکز تجارت جهانی در «نیویورک» و هواپیمای دیگر را به قسمت غربی پنتاگون در نزدیکی شهر «واشنگتن دی سی» زدند. چهارمین هواپیمای ربوده شده نزدیک شهر «پیتسبورگ» در ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد. در این حملات نزدیک به ۳۰۰۰ نفر کشته شدند. ۱۵ نفر از ۱۹ عامل این وقایع، ملیت سعودی داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تحریم القاعده ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه گاردین به نقل از مراجع بین‌المللی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هنوز دلیل و مدرکی ارائه نداده که ارتباط کارکنان آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل با جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی را ثابت کند.

این مراجع اشاره کردند که آنروا به طور منظم اسامی کارکنان خود را برای بررسی در اختیار تل‌آویو قرار داده اما این رژیم در مورد هیچ‌یک از آن‌ها اظهار نگرانی نکرده است.

گاردین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی پاسخی به نامه آنروا در ماه مارس و آوریل که طی آن خواستار ارائه اسامی کارکنان مظنون به ارتباط با این دو جنبش و ادله و مدارک مرتبط با آن شده بود، نداده است.

کد خبر 6085696 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران