Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@06:48:00 GMT

دولت سیزدهم به دنبال احیای سرمایه اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۷۲۰

دولت سیزدهم به دنبال احیای سرمایه اجتماعی است

وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه گفت: احیای سرمایه اجتماعی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان مقدس قم، که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: از اولویت‌های مهم دولت بحث سلامت و کرونا است که رئیس جمهور همه دولت را برای حل مسأله واکسن بسیج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به واردات واکسن‌های ویژه دانش آموزان و دانشجویان، گفت: امیدواریم با تزریق این واکسن‌ها مدارس و دانشگاه‌ها هر چه زودتر حضوری شوند و تلاش مضاعف دولت بر این است که تا پایان سال مراسم‌، اجتماعات و کسب و کارها به حالت عادی برگردد.

وی یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم را تعامل و ارتباطات با کشورهای همسایه دانست.

وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه گفت: احیای سرمایه اجتماعی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

آیت‌الله سعیدی: گروه‌های شکست خورده به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان هستند

نماینده ولی فقیه در استان قم رعایت تقوا و یاری دین خدا را از وظایف مسئولان در نظام اسلامی دانست و گفت: این دولت نشان داده که اهل خدمت به مردم برای رضای خدا است و مردم باید مراقب باشند چراکه افرادی از روی جهل و یا سازمان یافته و وابسته به گروه‌های شکست خورده معاند به دنبال شکاف میان مسئولان و مردم هستند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اینکه دولت مردان برای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و دیدار با مراجع و علما اهتمام دارند بسیار ارزشمند است و امیدواریم این دولت منسجم بتواند در خط مستقیم حرکت کند و عمل به منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه اگر کسی تقوا داشته باشد خداوند راه را به او نشان می‌دهد، افزود: اگر چه که مؤمن باید در هر کاری که می‌کند تخصص پیدا کند اما اگر تلاش خود را انجام دهیم و تقوای الهی را در کارهای خود رعایت کنیم خداوند راه‌های ناشناخته را برای ما باز و کارهای ناممکن را ممکن می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه هرکس نصرت و کمک خدا را می‌خواهد باید خدا و دین خدا را یاری کند، گفت: باید نسبت به رعایت تقوا به عنوان یک ارزش و نسبت به یاری دین خدا به عنوان یک وظیفه عمل کرد زیرا این دو عامل در گشایش کارها بسیار مؤثر است و کمک و یاری خداوند را برای ما به دنبال دارد.
وی رعایت تقوا و یاری دین خدا را از وظایف مسئولان در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: این دولت نشان داده که اهل خدمت به مردم برای رضای خدا است و مردم باید مراقب باشند چراکه افرادی از روی جهل و یا سازمان یافته و وابسته به گروه‌های شکست خورده معاند به دنبال شکاف میان مسئولان و مردم هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه قلم به دستان و اصحاب رسانه در یاری رساندن به دولت و مقابله با دشمنان خاطرنشان کرد: در تاریخ موارد زیادی داریم که مردم با حاکم عادل همراهی نکردند و شخصیتی مانند امیرالمؤمنین (ع) در غربت خانه نشین شدند.
وی با تأکید بر لزوم معرفت افزایی مسئولان و مدیران در مسائل دینی و اعتقادی، اظهار کرد: به ویژه افرادی که در مسئولیت‌های مهم قرار می‌گیرند نیاز به تقویت اعتقادات و مباحث دینی دارند و نباید از این مسائل غافل شوند.

تقدیر آیت العظمی نوری همدانی از ایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با معظم له دیدار و گفت و گو کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب، ضمن تقدیر از ایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با اشاره به روایات ائمه معصومین علیهم السلام بر اهمیت تلاش‌های این وزارتخانه تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار وزیر اطلاعات ضمن اشاره به وضعیت منطقه و نقشه‌های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به تشریح برنامه‌های این وزارت خانه پرداخت. / ایسنا

آیت الله علوی گرگانی: دولت وضعیت اقتصادی را سامان ببخشد

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با تاکید بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی، گفت: اقتصاد کشورمان مشکلات زیادی دارد و مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند اقتصاد کشور را سامان ببخشد.
وی در دیدار وزیر اطلاعات در قم، برطرف کردن مشکلات جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم در اضطراب قرار دارند و از دولت انتظار داریم موضوع ناامن بودن اقتصاد را مورد توجه قرار دهد.
این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: امنیت نظام بسیار مهم است و دشمن هر لحظه برای کشورمان نقشه می‌ریزد که باید به مقابله با آن بپردازیم.
وی مقابله با برنامه‌های شوم دشمن را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند نظم و نظام کشورمان را از بین ببرد و مردم در ناامنی قرار بگیرند که نقش و رسالت شما در این زمینه بسیار مهم است.
آیت الله علوی گرگانی گفت: اگر دشمن بر کشوری مسلط شود آرام نمی‌نشنید و دست و پا می‌زند تا ناامنی ایجاد کند، از شما می‌خواهیم که موضوع نفوذی‌ها را مورد توجه قرار دهید که در هر لباسی وجود دارند.
وزیر اطلاعات روز پنجشنبه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کرد.
این دیدارها بدون اعلام قبلی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر اطلاعات حجت الاسلام دولت سیزدهم آیت الله دین خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: با توجه به نقش موثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکار‌های این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.   وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و اظهار داشت: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش موثری ایفا کنند..   استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سالجاری نیز اشاره کرده و افزود: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.   وی بر روانسازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.   معتمدیان همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچگونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.   وی در ادامه با قدردانی از دستگاه قضایی استان جهت رفع مشکلات قضایی واحد‌های صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.   استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • تامین سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی عمومی رکن اساسی در تحقق شعار سال است
  • جهش حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی در دولت سیزدهم