Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@00:38:11 GMT

بازدید اسلامی از مجتمع هسته‌ای خنداب (اراک)

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۷۵۱

بازدید اسلامی از مجتمع هسته‌ای خنداب (اراک)

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (پنجشنبه) ۲۵ شهریورماه از مجتمع هسته‌ای خنداب‌ (اراک) بازدید کرد و در جریان پیشرفت پروژه بازطراحی و ساخت راکتور آب سنگین قرار گرفت و با مدیران و متخصصان اجرای این پروژه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این بازدید که با همراهی جمعی از معاونان و مدیران ارشد صنعت هسته‌ای انجام شد، در بدو ورود به مجتمع هسته‌ای خنداب (اراک) با حضور در مقبره شهدای گمنام به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 اسلامی در جریان این بازدید با اشاره به توانایی دانشمندان صنعت هسته‌ای در پیشبرد و اجرای برنامه‌های راهبردی صنعت هسته‌ای، اظهار داشت: بهره‌گیری از توانمندی و تخصص جوانان ایرانی در حل مسائل بزرگ، پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف را به‌ همراه داشته است و دستاوردهای شگرف این صنعت بیانگر قدرت و پیشرفت علمی و نمایانگر استیصال دشمنان ایران اسلامی است. 
وی در خصوص بازطراحی رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) و پیشرفت این پروژه تاکید کرد: این پروژه باید با حداکثر سرعت و بهره‌گیری از توانمندی صنایع داخلی بازطراحی و مورد بهره برداری قرار گیرد. 
 معاون رئیس جمهور در ادامه بازدید از کارخانه آب سنگین اراک در مورد محصولات آب سنگین این مجتمع ابراز امیدواری کرد تا آنجا که ممکن است، باید محصولات تولیدی از آب سنگین در زمینه‌های دارویی و درمانی و... بتوانند با بزرگترین برندهای جهانی رقابت کنند؛ در این رهگذر سهم قابل توجهی از اهداف «اقتصاد هسته‌ای» می‌تواند توسط فرآورده‌های این مجموعه تحقق یابد و از این ظرفیت می‌توان به بهترین نحو استفاده شود.
در ادامه بازدید اسلامی با جمعی از مدیران و کارکنان این مجتمع هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد و در خصوص برنامه‌های جاری و آتی تبادل نظر صورت گرفت. بازدید از آزمایشگاه زیست فناوری ایزوتوپی و همچنین بررسی وضعیت آزمایشگاه تولید ترکیبات دوتره از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور در این بازدید بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان انرژی اتمی راکتور اراک مجتمع هسته ای آب سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 محمد مرندی پسر علیرضا مرندی، در مصاحبه با اسکای نیوز در واکنش به اظهارنظر مجری درباره استفاده ایران از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل واکنش نشان داد. اظهارات محمد مرندی که با پاسخ به ادعاهای اسرائیل درباره تاثیر موشک‌های ایران آغاز شد را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • منشا صدای انفجار در خنداب شلیک پدافند بوده است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • مراکز هسته‌ای ایران را بزنید، قطعاً مراکز هسته‌ای اسرائیل را می‌زنیم
  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل