Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:56:56 GMT

همسایگان افغانستان برای مقابله با بحران کمک کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۷۹۶

همسایگان افغانستان برای مقابله با بحران کمک کنند

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای هم مرز با افغانستان، می توانند ضمن تاثیر بر وضعیت منطقه، به مردم این کشور در مقابله با بحران جنگ ۲۰ ساله آمریکا و ناتو کمک کنند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در دیدار با همتایان چینی و پاکستانی خود و همچنین نمایندگان وزارت امور خارجه ایران در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان، گفت: کشورهای همسایه افغانستان می‌توانند به مردم این کشور در غلبه بر بحران ناشی از سال‌ها جنگ که توسط آمریکا و ناتو بر آنان تحمیل شده است، کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعتراض شدید لاوروف به فعالیت های نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

لاوروف ادامه داد: ما معتقدیم کشورهایی که مستقیماً هم مرز با افغانستان هستند، می‌توانند بر وضعیت منطقه تأثیر بگذارند و همچنین به مردم افغانستان در مقابله با بحران ناشی از جنگ ۲۰ ساله که توسط آمریکا و ناتو ایجاد شده است، کمک کنند.

وی تصریح کرد: با بهترین نیات و برای کسب یک نتیجه خوب، ما می‌توانیم شرایط خارجی مناسبی را ایجاد کنیم تا افغان‌ها بر آینده خود بدون تهدیدی برای کشورهای همسایه (از منظر تروریسم، قاچاق مواد مخدر و…) کنترل و تسلط داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه بر اهمیت توجه چهار کشور به موضوع افغانستان در حاشیه اجلاس SCO (سازمان همکاری شانگهای) تاکید کرد.

لاوروف گفت: این موضوع برای همه مناسب است. روش‌های متعددی برای رسیدگی به وضعیت پیشنهاد شده است.

وی پیشتر نیز گفته بود از نظر مقامات مسکو، وضعیت کنونی افغانستان به کشورهای همجوار آن سرایت نمی‌کند، اما با این حال باید نسبت به تحولات این کشور هوشیار و مراقب بود.

لاوروف با اشاره به تداوم همکاری مقامات مسکو با کشورهای آسیای مرکزی در خصوص افغانستان، افزود: روسیه قصدی برای اعزام یک هیأت رسمی برای شرکت در مراسم تحلیف دولت موقت طالبان ندارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سرگئی لاوروف روسیه ایران افغانستان پاکستان ناتو کمک کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟

"فاتح اربکان" فرزند نجم الدین اربکان نخست وزیر اسلامگرای فقید ترکیه و رهبر حزب "دوباره رفاه" ترکیه، روز چهارشنبه (دیروز) در سخنانی از سیاست دولت اردوغان در زمینه عدم قطع روابط اقتصادی با اسرائیل انتقاد کرده و گفت: همکاری نوادگان امپراتوری عثمانی با اسرائیل زیبنده این کشور اسلامی نیست.

به گزارش عصرایران، فاتح اربکان روز چهارشنبه در سخنانی، از اینکه به رغم گذشت نزدیک به 7 ماه از آغاز جنگ غزه، دولت ترکیه همچنان به بهانه بخش خصوصی و توافق نامه تجارت آزاد، مبادلات اقتصادی خود را با رژیم اسرائیل ادامه می دهد، به شدت انتقاد کرد.

او همچنین با اشاره به حمله تلافی جویانه اخیر ایران به اسرائیل گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با 120 موشک بالستیک و 30 کروز انجام گرفت که بیش از 90 درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد و این هدف‌گیری‌ها در سایه رادارهای پایگاه کورجیک در ترکیه انجام شد."

او افزود: "به لطف پایگاه کورجیک بود که این موشک ها زود شناسایی شدند و اقدامات احتیاطی انجام شد. آیا این سیاست برای ما مناسب است؟ این پایگاه که کاملا برای محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر حملات احتمالی ایران ایجاد شده است، باید بسته شود."

این شخصیت سیاسی ترکیه در ادامه گفت:" در نتیجه اظهارات ما، نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه بیانیه ای صادر کرده و گفته که "اطلاعات به دست آمده توسط پایگاه راداری کورجیک با کشورهای ناتو به اشتراک گذاشته می شود، نه با اسرائیل." در میان کشورهای ناتو، آمریکا و انگلیس نیز وجود دارند. بنابراین دادن اطلاعات به این کشورها یعنی دادن آن به اسرائیل. چه کسی می تواند تضمین کند که ایالات متحده این داده ها را نمی گیرد و با اسرائیل به اشتراک نمی گذارد؟"

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدار سفیر ایران با رئیس بنیاد اربکان

دیگر خبرها

  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم