Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@17:47:21 GMT

۶ نوع سبزی، بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۸۴۳

۶ نوع سبزی، بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در اینجا ۶ گزینه گیاهی که به شما را به اهداف کاهش وزن تان بیشتر نزدیک می‌کنند، معرفی شده اند:
کاهو: کاهو سرشار از فیبر٬ ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال تمایل شما به دسر یا پرس دوم بشقاب غذا را بسیار کاهش می‌دهد.
آووکادو: دارای مقادیر مناسب اسید‌های چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی سوزی شکم٬ نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آووکادو حاوی ۲۰ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر٬ پتاسیم٬ ویتامین‌ای و اسید فولیک است. کسانی که از آووکادو به صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند٬ شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آن‌ها نیز کمتر است.
تخم کدو: حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن٬ فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز بشمار می‌رود. تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد.
فلفل سبز: سرشار از ویتامین ث بوده که اثر چربی سوزی دارد. بنابر مطالعات، کسانی که دچار کمبود ویتامین ث هستند٬ چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه‌ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند٬ می‌تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد.
کلم پیچ: این سبزی٬ سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز کمر کمک می‌کند. کلم پیچ حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است.
لیمو ترش: بین مصرف لیمو ترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. موقع خرید، لیمو‌هایی رو انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازهشان٬ سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان هم سبز تیره باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سبزی کاهش وزن تاثیر چربی سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز

قند اضافه بدن همه‌ای ضرر است و زیان، جوانی و زیبایی پوست را نابود کرده و اعضای داخلی بدن را پیر می‌کند، با یک برنامه خانگی ۳ روزه و بدون دارو کاهش قند بدن را آغاز کنید. به گزارش مکتوب نامه، قند را می‌توان در بیشتر غذا‌ها و تنقلات و غذا‌های کنسرو شده یافت می‌شود. برای اینکه بخواهید میزان قند بدن را کاهش دهید باید خوردن برخی غذا‌ها را بطور کامل خودداری نمایید.

به گزارش زندگی رنگی؛ سطوح بالای قند (ساکاروز) که می‌توان در بیشتر غذا‌ها یافت، می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمایند و می‌توانند منجر به چاقی، بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم و سرطان به ویژه سرطان سینه شوند.

میزان قند بالا نیز می‌تواند باعث افسردگی، اضطراب و برخی مشکلات فیزیکی در بدن شود. اگر به غذا‌های پر قند عادت دارید و می‌خواهید از آن‌ها کاملا خداحافظی کنید، می‌توانید با یک برنامه رژیم غذایی مناسب و مطلوب میزان قند را کاهش دهید و به میزان مناسب و متعادل برسانید.

به غیر از تغییرات غذایی شما، ورزش نیز می‌تواند در این امر به شما تا میزان بالایی کمک کند کمک کند. علائمی که می‌تواند به دلیل میزان بالای قند در بدن ایجاد شود عباتند از خستگی مزمن، عفونت، سردرد، افسردگی، مشکلات سینوزیتی، خواب آلودگی، اخلال روانی و … می‌باشد.

کاهش قند بدن

تلمبار شدن چربی‌ها و مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، دلیل افزایش وزن در بدن نیستند. قند در بیشتر مواد غذایی پیدا می‌شود و همچنین در بسته بندی تنقلات میزان قند موجود در آن‌ها نوشته شده است و قبل از خوردن آن‌ها می‌توانید از این مقدار آگاه شوید.

برای مثال در سس‌ها، شیرینی‌ها و … مشاهده نمایید. بعد از خوردن مواد غذایی حاوی قند، بدن از مقداری از این قند‌ها به عنوان انرژی استفاده می‌کند و در حالیکه بقیه به عنوان چربی در بدن جذب می‌شوند و به مرور زمان می‌توانند باعث چربی شوند. بطور کلی دو نوع قند وجود دارند و عبارتند از قند صبیعی و قند مصنوعی.

قند طبیعی در مرکبات یافت می‌شوند و قند مصنوعی در تنقلات که فرآوری شده اند یافت می‌شوند. قند مصنوعی نسبت به قند طبیعی بیشتر باعث چاقی، افزایش سطح خون و چربی در کمر و پهلو‌ها می‌شوند.

چطور قند اضافه‌ی بدن را تخلیه کرده و کاهش دهیم

هنگام تلاش برای از بین بردن میزان بالای قند بدن، ممکن است که از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده نمایید و این کار را مطلوب بدانید، ولی باید بدانید که این کار کاملا اشتباه است و می‌تواند بیشتر باعث افزایش میزان قند و چربی در بدنتان شوند. اگر چه شیرین کننده‌های مصنوعی به عنوان منبعی برای تامین میزان قند بدن استفاده می‌شوند، ولی می‌توانند باعث چاقی و تغییرات متابولیک شوند.

رژیم غذایی طبیعی

یک راه سالم برای به حداقل رساندن قند طبیعی بدن، داشتن یک رژیم غذایی سالم و طبیعی می‌تواند بسیار مناسب باشد. برای مثال می‌توانید از سبزیجات، مرکبات، ماهی‌ها، گوشت بدون چربی، آجیل و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون استفاده نمایید.

کربوهیدرات “خوب” را انتخاب کنید

در رژیم غذایی لازم نیست که تماما کربوهیدرات را حذف کنید و شما ملزم به انتخاب موارد مناسب هستید. کربوهیدرات‌هایی مانند نان سفید، ماکارونی، نوشابه‌های گازدار و از این قبیل را به حداقل میزان برسانید و یا برخی مانند نوشابه هارا کاملا حذف کنید و از جایگزین‌هایی مانند بروکلی، بادمجان و فلفل‌ها استفاده نمایید و برای گرفتن نتایج بهتر، از خوردن لوبیا‌ها یا سبزیجات.

برای کاهش قند اضافه در بدن این نوشیدنی‌ها را بجای نوشیدنی‌های شیرین استفاده نمایید.

آب تصفیه شده: آب تصفیه شده را همراه با یکی از این میوه‌ها میل کنید، که این میوه‌ها عبارتند از:گریپ فروت، خربزه، توت فرنگی و پرتقال. میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از انتخاب آنرا به قطعات کوچکی تبدیل کنید و در داخل کوزه قرار دهید. سپس رزماری تازه یا نعناع را اضافه کنید و در آخر کوزه را با یخ و آب پر کنید و از آن روزانه مصرف کنید.

چای گیاهی: این برنامه رژیم غذایی برای کاهش گرگرفتگی بسیار موثر است، که تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که اعتیاد به قند کنار بگذارید. اراده کنید از این مشکل رهایی یابید. پر نشاسته خودداری نمایید.

چگونه از قند دوری نماییم؟ برنامه سه روزه برای کاهش قند بدن

اگر قصد دارید که میزان قند بدن را طی رژیم غذایی کاهش دهید، خود را برای جلوگیری از غم و اندوه، سردرد، ضعف و بی انرژگی و کسلی آماده کنید که در طی این دوره باید این موارد را کاملا کنار بگذارید. در اولین وهله، مواد غذایی شیرین و چاق کننده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

انجام این کار در چند روز اول ممکن است بسیار سخت باشد، ولی پس از مدت کوتاهی به یک عادت تبدیل می‌شود. اگر زیاد احساس اضطراب دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مقداری میوه با خود به همراه داشته باشید و از آن‌ها میل کنید.

روز اول

صبحانه: نصف بلغور جو دوسر با انواع توت‌ها و بادام‌ها + ۳ عدد تخم مرغ آب پز میان وعده صبحانه:یک کاسه کوچک گردو

نهار: سینه مرغ به صورت کبابی + هویج + لوبیا + بادام + شلغم

شام: ماهی کبابی + لوبیا سبز + کلم بروکلی + (اگر امکان باشد قارچ را نیز اضافه کنید) رژیم غذایی روز دوم برای کاهش میزان قند بدن

روز دوم

صبحانه: نصف بلغور جو دو سر با انواع توت‌ها و آجیل + یک فنجان اسفناج و هویج میان وعده صبحانه:۱ کاسه کوچک بادام

نهار: کدو سبز گریل شده، فلفل قرمز و زرد + لیمو + سرکه وآویشن. همچنین می‌توانید سالاد کلم رنده شده با هویج، روغن زیتون، لیمو، نمک و جعفری خرد شده را میز همراه با نهار میل نمایید.

شام: سبزیجات بخارپز، ماهی کاد تفت داده شده، جوانه بروسل (Brussels sprouts)، شلغم بو داده

روز سوم 

صبحانه: ۳ عدد تخم مرغ با میگو و کلم + سالاد تربچه همراه با گردو.

میان وعده صبحانه: یک کاسه کوچک گردو

نهار: پا‌های مرغ همراه با پودر رزماری، سالویا، لیمو، پیاز، آویشن و زیتون سیاه

شام: سوپ قارچ همراه با سیر، کرفس، آویشن، هویج این نوشیدنی‌ها را بجای نوشیدنی‌های شیرین استفاده نمایید

دیگر خبرها

  • مدام احساس خستگی می‌کنید؟ احتمالا با کمبود این ویتامین روبه‌رو هستید
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • کمبود این ویتامین‌ها علت سرگیجه شماست
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
  • 8 مورد از مهم ترین فواید روزه داری