Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:45:19 GMT

امضاهای طلایی مانع جدی افزایش تولید است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۹۱۸

امضاهای طلایی مانع جدی افزایش تولید است

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: وجود امضاهای طلایی، مانع جدی و اصلی افزایش تولید در حوزه‌های مختلف به خصوص در بخش کشاورزی است.

احمد موقری در جلسه‌ی بررسی وظایف قانونی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص توزیع نهاده‌های دامی و سایر وظایف محوله اظهار کرد: هر گونه افزایش تولید با رفع تعارض منافع و جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است و باید همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به این سمت بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید به احیای حقوق عامه و رفع تعارض منافع موجود، هر چیزی که منافع عمومی جامعه را در معرض تضییع، تعدّی، تفریط و آسیب قرار دهد را از مصادیق حقوق عامه دانست و با اشاره به تعارض منافع اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای دستورالعمل‌ها و اعطای تسهیلات و امتیازات در راستای تسهیل روند تولید و توزیع و رفع نیازمندی‌های مردم، یکی از مصادیق تضییع حقوق عامه را وجود تعارض در قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها و اجرای این قوانین توسط متصدیان و مأمورین و مسئولین دولتی عنوان کرد.

موقری گفت: تعارض منافع در مسائل پولی و بانکی، مالیاتی، واردات و صادرات و موضوع سلامت شهر و شهرسازی برجسته تر بوده و با توجه به بررسی‌های انجام شده در دستگاه قضایی، تولید جوجه‌نژاد ایرانی(آرین) و موانع آن از مصادیق چنین تعارض منافعی است.

وی یادآور شد: جهاد کشاورزی به تولید کننده بیش از چهاربار در سال، اجازه‌ی جوجه‌ریزی نمی‌دهد که علل این امر باید مشخص شود چرا که افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور ضرورت دارد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از جمله مهمترین مشکلات نژاد آرین، ضریب تبدیل پایین و عدم وزن‌گیری مناسب پس از ۴۰ روز و کیفیت پایین لاشه‌ی مرغ این نژاد نسبت به رقبای خارجی است که برطرف کردن مشکلات نژاد آرین جزو بسیار تاکید می‌شود.

جاوید بهروزین اظهار کرد: حمایت‌های دولتی تولید مرغ آرین شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پایین، تأمین نهاده‌های دامی به صورت مستقیم توسط شرکت پشتیبانی، حذف عوارض صادراتی و تخفیف حق بیمه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: با توجه به اینکه نهاده‌های دامی یکی از مشکلات اساسی در افزایش قیمت گوشت و مرغ بوده و تعارض منافع موجود در این خصوص باعث می‌شود که عده معدودی اقدام به واردات این اقلام کرده و به دلخواه خود اقدام به توزیع کنند که برای رفع راهکارهای تعارض منافع و به منظور جلوگیری از امضاهای طلایی، باید پیشنهادات استان به مرکز ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري آذربايجان شرقي آذربایجان شرقی امضاهای طلایی افزایش تولید تعارض منافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این همایش که به منظور تسهیل گری برای شتاب بخشی به تحقق شعار سال برگزار شد، مدیران اقتصادی دولتی و خصوصی استان موانع و چالش‌های فراروی بخش تولید و اقتصاد استان را ارائه کردند.

ضرورت تکمیل زنجیره ارزش، کمبود آب، برق و گاز در استان، مشکل رفع تعهد ارزی، همکاری نکردن بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات، طولانی بودن اخذ کد استاندارد، فرسودگی ماشین آلات صنایع، افزایش نرخ ارز و مالیات، تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و لزوم توجه به توسعه صادرات از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده در این همایش بود.

استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با اشاره به تدوین ۱۰ گام برای عینیت بخشی به جهش تولید با مشارکت مردم، استاندار آذربایجان شرقی از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

مالک رحمتی بخشی‌نگری را مانع تحول و جهش دانست و افزود: جهش و تحولی که امروز انتظار داریم نیازمند یکدلی و نقش‌آفرینی تک‌تک بخش‌ها در کنار هم است.

وی تاکید کرد: امروز همه دستگاه‌های ما برای جهش تولید برنامه راهبردی، عملیاتی و پروژه‌محور دارند و سعی کرده‌ایم که این برنامه‌ها، کمّی و مبتنی بر آمار و ارقام باشد.

دیگر خبرها

  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی