Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "رشید حیدری مقدم" شامگاه پنجشنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، افزود: ۸۰ میلیارد تومان اوراق خزانه برای تجهیز ناوگان هوایی از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده است.

به گفته وی، با این اعتبار سه دستگاه بالگرد برای اعزام به استان های غربی کشور در مواقع بحرانی و انجام کار امداد رسانی خریداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۰ پایگاه اورژانس در استان همدان فعال استط این پایگاه ها را شامل ۳۴ پایگاه جاده ای، ۲۲ شهری، ۲ موتوری و یک پایگاه هوایی برشمرد که پایگاه هوایی ۴۷۰ پرواز برای انتقال بیمار انجام داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: طی هشت سال گذشته تمامی خانه بهداشت، مراکز بهداشتی و پایگاه سلامت همدان بازسازی و نوسازی شدند به گونه ای که در حوزه بهداشتی دست کم تا ۳۰ سال آینده نیاز به اقدام جدیدی نداریم.

حیدری مقدم اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۷۲ تخت بیمارستانی در استان همدان وجود دارد که ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در سال گذشته ۸۰ درصد بود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه زیر ساخت بهداشتی هر سال یک بیمارستان افتتاح شده که نمونه آن بیمارستان قلب و عروق  با ۲۱۷ تخت و مشارکت خیران، شهید قدوسی نهاوند، آیت الله بهاری، بیمارستان بعثت، بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: اجرای ۳۳۵ طرح در حوزه علوم پزشکی موجب افزایش ۲۲۳ هزار متر مربعی فضای فیزیکی بخش بهداشت و درمان استان شده و در این راستا توسعه پایدار حوزه سلامت با محوریت بهداشت و پرهیز از درمان محوری در دستور کار است.

حیدری مقدم افزود: در حوزه درمان کلینیک ویژه در شهرستان همدان راه اندازی شده و شمار تخت های آی.سی.یو از ۱۱۴ به ۱۹۲ تخت در زمان کرونا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دغدغه های بسیار جدی در زمینه بیماران دیالیزی وجود داشت که در این راستا با تامین ۱۰۳ دستگاه دیالیز از حضور بیماران شهرستان های فامنین، رزن، بهار و کبودراهنگ در مرکز استان جلوگیری شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خرید و نصب ۶ دستگاه سی.تی.اسکن و سه دستگاه ام.آر.آی در بیمارستان های استان و خرید ۶۷ دستگاه آمبولانس را از دیگر خدمات انجام شده طی هشت سال گذشته در استان همدان ذکر کرد.

حیدری مقدم  با بیان اینکه حیات بیمار کرونایی به اکسیژن وابسته است، گفت: در زمان شیوع کرونا ۱۸ دستگاه اکسیژن ساز بین ۶۰۰ تا هزار لیتری به ظرفیت بیمارستان های استان اضافه شد که انتظار می رود با حمایت وزیر بهداشت نیاز به اکسیژن ساز در بیمارستان فامنین نیز رفع شود.

وی گفت: آزمایشگاه بیماری های نوپدید کشور برای نخستین بار در همدان راه اندازی شد که اقدام به انالیز و بررسی وضعیت ویروس های آب می کند همچنین همزمان می تواند در طی یک روز پنج هزار بیمار کرونایی را تست و آزمایش بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، خرید ۲۲۹ دستگاه تنفسی ونتیلاتور را از دیگر اقدامات انجام شده در استان برشمرد و گفت: برای پیشگیری از بروز بحران در بیمارستان های استان ۲۰۰ تخت بیمارستانی امسال خریداری شده، همچنین ۲۶۰ کپسول ۴۰ لیتری با ظرفیت ۱۰ هزار ۴۰۰ لیتر اکسژن نیز تامین شده است.

حیدری مقدم اظهار داشت: ۶۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند که سالانه ۲ میلیون دلار ارز از این دانشجویان دریافت می شود. 

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در راستای بهره گیری از توان و ظرفیت خیران اقدام به انعقاد ۳۴ تفاهم نامه کرده که تاکنون از خیران بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: بیمارستان دندان پزشکی برای بیماران اوتیسم که نیاز به تخت بیهوشی برای مداوا دارند نیز در استان راه اندازی شد که برای این کار یک بیمارستان فرسوده بازسازی و ۳۲ تخت آن مورد استفاده قرار گرفت.

حیدری مقدم یادآوری کرد: از نیمه اول بهمن ماه سال ۹۸ به دنبال آغاز اپیدمی کرونا و ووهان چین، جلسه ای در استانداری همدان تشکیل و سه نقشه برای رویارویی با این ویروس ترسیم شد که در نقشه نخست تا ۷۵۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان، نقشه دوم تا یک هزار و ۲۰۰ و در برنامه سوم تا بستری ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان های این استان نقشه راه تدوین شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ تا ۲۲ درصد بیماران پذیرش شده در بیمارستان های این استان غیربومی و از استان های همجوار هستند، خاطر نشان کرد: شمار متوفیان ناشی از ویروسی کرونا در پیک چهارم به ۳۲ نفر در روز هم رسید و امار بیماران بستری یک هزار و ۷۵۰ نفر بود اما در پیک پنجم شمار بیماران بستری به ۲ هزار و ۵۰۰ و متوفیان بین سه تا ۱۶ نفر در روز رسید.

دانشگاه علوم پزشکی استان همدان دارای ۱۵ بیمارستان و ۹۷۵ مرکز بهداشتی است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا اورژانس هوایی همدان سازمان اورژانس همدان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا اورژانس هوایی همدان سازمان اورژانس همدان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی آشوبی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت آغاز به کار کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حضور میلیونی مسافران به این استان بیان کرد: کادر درمان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان در طول سال و ایام تعطیلات نوروز در حالت آماده باش در آمد.

آشوبی با اشاره به نقش محوری رسانه‌ها و خبرنگاران در توسعه سلامت جامعه بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه بازوی توانمند جامعه درمانی است.

وی با اشاره به افزایش بیماری قلبی و عروق در گیلان افزود: گیلان در بخش بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت جزو اول تا سوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد آزمایش آب در این استان خبر داد و اضافه کرد: مراکز پیشگیری و غربالگری بیماری‌های شایع در گیلان افزایش یافته است.

آشوبی از نصب و راه اندازی ۴ دستگاه ام آر آی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های درمانی در گیلان مورد توجه است.

تعطیلی ۲ بیمارستان خصوصی در گیلان

وی با اشاره به بیماری‌های شایع در گیلان افزود: متناسب با بیماری‌های شایع در گیلان باید زیرساخت‌ها و تجهیزات درمانی فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ارائه اطلاعات درست به جامعه بیان کرد: روایت اول از جامعه سلامت گیلان با صداقت و شفاف انجام می‌شود.

آشوبی با بیان اینکه متولی سلامت مردم هستیم و در این بخش مسوولیم، گفت: گیلان در حوزه ارتقای سلامت جامعه گام‌های مهم برداشته شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستانی کردن کرونا کار اشتباه بود، افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی ویروس کرونا را کنترل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلی ۲ بیمارستان خصوصی در این استان خبر داد و بیان کرد: سلامت مردم خط قرمز علوم پزشکی است و در این حوزه با هیچ احدی تعارف نداریم.

آشوبی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: مردمی سازی حوزه سلامت در گیلان پیاده سازی می‌شود.

وی از کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان خبر داد و افزود: مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت موجب ارتقای این بخش می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان قطب پیوند شمال کشور است، گفت: مرکز پیوند مجهز با مشارکت خیرین راه اندازی می‌شود.

آشوبی از پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان لاکان رشت خبر داد و بیان کرد: بیمارستان لاکان در سال جاری تجهیز می‌شود.

کد خبر 6084719

دیگر خبرها

  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد