Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@05:27:26 GMT

قسمتی از فواید رژیم غذایی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۱۳۰

نتایج یک مطالعه کوچک نشان می دهد افراد مسنی که به طور منظم مواد خوراکی ای مانند ماهی، آجیل و روغن زیتون می خورند، تجمع آهن کمتری در مغز خود داشته و در نتیجه حافظه شان بهتر است. ناطقان: به نقل از هلث دی نیوز، مغز برای عملکرد طبیعی به میزان خاصی از آهن نیاز دارد، اما مغز یک فرد مسن می‌تواند مقدار اضافی آهن را در خود جمع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر مقدار بیش از حد زیاد آهن با زوال شناختی مرتبط است؛ کاهش سریع حافظه و مهارت‌های فکری که می‌تواند منجر به زوال عقل شود.

«والنتینوس زاکاریو»، سرپرست تیم مطالعه از دانشگاه کنتاکی، در این باره می‌گوید: «هنوز مشخص نیست که آهن اضافی باعث زوال ذهنی می‌شود یا اینکه محدودیت در تجمع آن باعث جلوگیری از زوال عقل می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اما رژیم غذایی می‌تواند یک شیوه بالقوه در پیشگیری از زوال عقل باشد.»

تیم تحقیق دریافت رژیم غذایی حاوی ویتامین E و برخی اسیدهای چرب موجود در مواد غذایی ای مانند ماهی، آجیل و روغن زیتون می‌تواند پیشگیرانه باشد.

با استفاده از اسکن مغزی MRI، محققان دریافتند که افراد مسن با بیشترین میزان دریافت این مواد مغذی دارای غلظت کمتر آهن در بافت مغز خود هستند. آنها همچنین در آزمایش‌های استاندارد حافظه، در مقایسه با همسالان خود که رژیم غذایی آنها کمبود نسبی آن مواد مغذی را داشت، عملکرد بهتری داشتند.

در این مطالعه ۷۳ فرد بزرگسال سالم ۶۱ تا ۸۶ ساله شرکت کردند. آنها در مورد مصرف غذاهای خاص خود در ماه گذشته، عادات ورزشی و نوشیدنی خود گزارش کردند. منبع: مشرق برچسب ها: فواید ، رژیم غذایی ، روغن زیتون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فواید رژیم غذایی روغن زیتون رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه نیشابورگفت :ارزش بسته های معیشتی توزیع شده یک میلیارد ریال بود.
علی گاراژیان افزود:همچنین همزمان  با روز جهانی هموفیلی ۲۰ بسته موادغذایی به ارزش ۲۳۰ میلیون ریال به یادبود مرحومه محبوبه خداوردی شهید سلامت، به خانواده‌های بیماران هموفیلی زیر پوشش اهدا شد.

دیگر خبرها

  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی