Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:43:16 GMT

حمله اخیر به حشدالشعبی کار آمریکا و اسرائیل است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۱۶۲

حمله اخیر به حشدالشعبی کار آمریکا و اسرائیل است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، قیس الخزعلی افزود: انکار حملات از سوی آمریکایی‌ها، مسئولیت را از آن‌ها در این زمینه سلب نمی‌کند، زیرا در عمل، مسئولیت حریم هوایی عراق با آن‌ها است و اگر آن‌ها در این حمله دست نداشته‌اند، کار دشمن صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه هواپیما‌های اسرائیلی بدون موافقت آمریکایی‌ها نمی‌توانند مواضع نیرو‌های نظامی عراقی را هدف قرار دهند، از سکوت دولت عراق در این خصوص انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الخزعلی همچنین بی عملی دولت عراق در خصوص خرید سامانه دفاع هوایی برای جلوگیری از تجاوز‌های مکرر علیه عراق را امری غیر قابل توجیه دانست.

شامگاه سه شنبه گذشته یک حمله دیگر به نقطه مرزی عراق با سوریه در القائم (البوکمال) -جایی که چند ماه پیش چهار مرزبان عراقی توسط نیرو‌های آمریکایی کشته شدند- با شلیک چهار فروند موشک انجام شد؛ اما آمریکایی‌ها ادعا کردند این اقدام اخیر، کار آن‌ها نیست.

وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق در واکنش به حمله اخیر در توییتی نوشت: «بمباران نوار مرزی عراق و سوریه به ما ارتباطی ندارد» موضوعی که برخی کانال‌های تلگرامی وابسته به گروه‌های مقاومت آن را «ناشی از ترس واکنش جناح‌های مقاومت عراق» عنوان کردند.

در این حمله، سه دستگاه خودرو و یک دوربین حرارتی که از آن برای مراقبت از نوار مرزی و جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش به عراق استفاده می‌شد تخریب شد.

منابع خبری نزدیک به گروه‌های مقاومت عراقی اعلام کردند این حمله به وسیله شلیک چهار موشک از جنگنده‌های اف ۱۵ آمریکایی و نیز یک پهپاد انجام شده است.

منابع مقاومت اعلام کردند که این حمله تلفاتی در پی نداشته است.

کمتر از سه ماه پیش در شامگاه ششم تیرماه ۱۴۰۰ جنگنده‌های آمریکایی سه نقطه استقرار نیرو‌های الحشدالشعبی در منطقه القائم را هدف قرار دادند.

به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند.

صابرین نیوز کانال تلگرامی وابسته به گروه‌های مقاومت عراقی در یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسیده است که بعد از انکار آمریکا درباره دست داشتن در این اقدام، این حمله جدید را کار کدام طرف می‌دانند.

حدود ۶۹ درصد از سه هزار شرکت کننده در نظر سنجی گفتند این حمله کار رژیم صهیونیستی بوده است.

صابرین نیوز به تحقیقات اولیه کارشناسان داده پردازی مسلط به کار با اوسینت (OSINT) استناد کرده که اعلام کرده‌اند؛ ردپای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به مرز‌های عراق با سوریه دیده می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی جنبش عصائب اهل الحق الحشد الشعبی آمریکا و اسرائیل اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد

یک مقام آمریکایی از حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق موسوم به «عین الاسد» خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد