Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@04:25:17 GMT

ورود کاروان پشتیبانی جدید آمریکایی به خاک سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۲۰۰

ورود کاروان پشتیبانی جدید آمریکایی به خاک سوریه

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کاروان جدید نیرو‌های آمریکا متشکل از ۶۰ کامیون و خودروی حامل تجهیزات و مهمات نظامی از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید در شمال عراق وارد خاک سوریه شده است.

بر اساس این گزارش، این کاروان تجهیزات نظامی و پشتیبانی نیرو‌های آمریکایی را به حومه تل حمیس واقع در شمال حسکه منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش می‌افزاید، شبه نظامیان کرد قسد وابسته به آمریکا این کاروان را همراهی می‌کردند.

دوشنبه گذشته نیز کاروان حامل تجهیزات نظامی، مواد پشتیبانی و تسلیحات آمریکا به فرودگاه خراب الجیر در استان الحسکه در شمال شرق سوریه منتقل شده بود.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "قسد" کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و پشتیبانی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیرو‌های خود در شرق سوریه هستند.

دولت سوریه بار‌ها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی کاروان لجستیک سوریه تجهیزات و مهمات اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

آفتاب‌‌نیوز :

براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 فردا شنبه (یکم اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود؛ همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

 امروز (۳۱ فروردین) در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • هواشناسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده