Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات نشان می‎دهند بیماری عفونی سل عامل اصلی مرگ و میر کودکان بومی در مدارس شبانه روزی به شمار می‎رود.

خبرگزاری میزان - یافتن بیش از هزار و ۳۰۰ گور بدون نشان در نزدیکی مدارس شبانه روزی بومی در کانادا بار دیگر یک شوک برای جامعه بین المللی بود؛ با این حال، بسیاری از بازماندگان می‌گویند این تنها نوک کوه یخی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «سی جی تی ان»، «پیتر برایس»، پزشک کانادایی که در سال ۱۹۰۴ به عنوان سرپرست پزشکی در امور بومیان منصوب شد، در گزارش سالانه خود در سال ۱۹۰۶ نوشته بود «میزان مرگ و میر جمعیت بومی کانادا بیش از ۲ برابر کل جمعیت این کشور و در برخی استان‌ها بیش از ۳ برابر است.»

یک سال بعد، «برایس»، پس از ماه‌ها بازدید از ده‌ها مدرسه شبانه روزی بومیان در غرب کانادا، میزان بالای مرگ و میر دانش آموزان در این مدارس را که برخی از آن‌ها حتی ۵۰ درصد بود، ثبت کرد و آن را «جنایت ملی» خواند.

به گفته وی، بیماری بسیار عفونی سلف عامل اصلی مرگ و میر کودکان بومی در مدارس شبانه روزی بود و کودکان سالم عمداً در معرض افرادی که حامل این بیماری بودند، قرار می‌گرفتند.

«ویرجینیا باپتیست»، یک بازمانده از مدرسه «سنت یوجین» در استان بریتیش کلمبیا، در مستند «پشیمان نشده: کوین آنت و نسل کشی کانادا»، گفت «ما مجبور شدیم با آن‌ها بازی کنیم؛ راهبه‌ها ما را مجبور کردند با آن بچه‌ها بازی کنیم.»

«باپتیست»، می‌گوید «ما نیز نمی‌خواستیم مریض شویم، اما آن‌ها ما را مجبور می‌کردند با آن بچه‌ها بازی کنیم و همچنین برخی از آن‌ها را با بچه‌های دیگر در یک محل برای خوابیدن قرار می‌دادند.»

بیشتر بخوانید: گور‌های بی علامت؛ نوک کوه یخ نسل کشی در کانادا دور جدید جست‎وجوها برای یافتن گور‌های بی نشان بومیان در کانادا

این مستند ۱۰۶ دقیقه‌ای با استفاده از شهادت بازماندگان مدارس شبانه روزی و تجربیات شخصی «کوین آنت»، وزیر سابق کلیسای متحد سنت اندرو، که در سال ۱۹۹۷ از سمت خود اخراج شد، نسل کشی مردم بومی این کشور در مدارس شبانه روزی تحت کنترل کلیسا را شرح می‌دهد.

به گزارش «سی بی اس نیوز»، بزرگترین شبکه خبری کانادا، برای چندین دهه، افراد بومی در آسایشگاه‌های تفکیک شده سل و بیمارستان‌های بومیان تحت مدیریت دولتی تحت درمان قرار می‌گرفتند.

«مورین لوکس»، مورخ پزشکی در دانشگاه براک، در تحقیقات خود که در سال ۱۹۹۸ منتشر کرد، گفت که کودکان بومی به عنوان افراد مورد آزمایش واکسن سل در استان ساسکاچوان در دهه ۱۹۳۰ مورد سوء استفاده قرار می‌گرفتند.

به گفته «یان ماسبی»، مورخ غذا و استاد تاریخ در دانشگاه رایرسون، سوء تغذیه معمولاً در بین کودکان بومی ساکن در مدارس شبانه روزی در دهه ۱۹۴۰ مشاهده می‌شد و در پی آن آزمایشات بر روی افراد بومی انجام شد که بین ۱۹۴۲ تا ۱۹۵۲ بدون رضایت افراد درگیر در آزمایش به مدت یک دهه ادامه داشت.

بعداً در سال ۲۰۱۷، مقاله‌ای که توسط «ماسبی» تالیف شد، نشان داد که سوء تغذیه و گرسنگی در مدارس شبانه روزی، تاثیرات طولانی مدت سلامتی بر بازماندگان بومی و فرزندان آن‌ها در سراسر کانادا ایجاد کرده است؛ این مشکلات عبارتند از کوتاهی قد، بروز بیشتر دیابت نوع ۲ و افزایش گرایش به چاقی.

انتهای پیام/

برچسب ها: کانادا جاستین ترودو حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو حقوق بشر مدارس شبانه روزی کودکان بومی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید

دریافت 811 KB

به گزارش همشهری آنلاین ویدئوی مربوط به این خبر را ببینید.

کد خبر 845448 برچسب‌ها خبر ویژه استان اصفهان

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • (ویدئو) نبش گورهای دسته جمعی در خان‌یونس
  • آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد