Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@22:59:05 GMT

نقش ویتامین A در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۲۲۳

کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به کرونا و بیماری‌های تنفسی تاثیرگذار است. ناطقان: ندا فرح‌بخش با اشاره به نقش ویتامین A در مقابله با کرونا در کودکان زیر پنج سال، اظهار کرد: ویتامین A یکی از ویتامین‌های بسیار مهم است که نقش مهمی در بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن دارد؛ این ویتامین در رشد و نمو، کیفیت بینایی، حفظ بافت‌های مخاطی بدن مانند لایه‌های مخاطی اندام‌های گوارشی و تنفسی و همچنین در دستگاه ایمنی بدن مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ویتامین A در شکل فرم اصلی خود تنها در منابع حیوانی مانند جگر، شیر و لبنیات وجود دارد. پیش‌سازهای ویتامین A یعنی کاروتنوئیدها نیز در منابع گیاهی وجود دارند که به ویتامین A تبدیل می‌شوند.

فرح‌بخش ادامه داد: میوه‌های نارنجی و زرد مانند طالبی، گریپ‌فروت، زردآلو و سبزیجاتی مانند هویج، کدوتنبل، سیب‌زمینی شیرین و کدو حلوایی از منابع بتاکاروتن هستند. کلم بروکلی، اسفناج و انواع سبزیجات تیره نیز از منابع بتاکاروتن هستند.

وی گفت: باید توجه کرد که میزان بتاکاروتن در میوه و یا سبزی پررنگ‌تر، بیشتر است.

کارشناس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به کرونا و بیماری‌های تنفسی، مرحله نخست برنامه مکمل‌یاری مگادوز ویتامین A برای کودکان دو تا پنج سال، در برخی استان‌ها از جمله خوزستان اجرا شده است.

وی افزود: برای کودکان زیر دو سال مصرف قطره مولتی ویتامین یا قطره AD جهت مکمل‌یاری، این گروه استفاده می‌شود.

فرح‌بخش بیان کرد: آموزش و مشاوره تغذیه برای مادران دارای کودک زیر پنج سال در زمینه مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین A توسط بهورزان در مناطق روستایی و توسط مراقبین سلامت در پایگاه‌های سلامت شهری، به منظور تغذیه بهتر این کودکان و با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به کرونا در شرایط کرونایی ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین کارشناسان تغذیه در ستاد مرکز بهداشت استان و شهرستان و مراکز خدمات جامع سلامت با ارائه مراقبت‌های تغذیه‌ای ضروری، آموزش و مشاوره تخصصی تغذیه به صورت حضوری و غیرحضوری خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند. از طریق سامانه تلفنی مشاوره تغذیه ۴۰۳۰ نیز مشاوره در خصوص تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا و تغذیه مناسب حین بیماری و دوره نقاهت، به مردم ارائه می‌شود. منبع: مشرق برچسب ها: ویتامین آ ، مقابله با کرونا ، بیماری های تنفسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ویتامین آ مقابله با کرونا بیماری های تنفسی ویتامین A ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد