Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این سازمان عبدالله یوسفی اظهار داشت: برای اجرای طرح تجهیز سه هزار هکتار زمین کشاورزی استان ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص اجرا خواهد شد.

وی افزود: در سال های اخیر دولت از اجرای سیستم آبیاری نوین در زمین های کشاورزی حمایت های خوبی داشته، به طوری که ۸۵ درصد هزینه ها از سوی دولت تامین می شود و کشاورز ۱۵  درصد از هزینه ها را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در صورت تجمیع و یکپارچگی اراضی تحت شرب یک منبع آبی،  کمک دولت به ۱۰۰ درصد می رسد و کشاورز هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: کشاورزان با تشکیل تعاونی و یکپارچه کردن اراضی می توانند از این فرصت استفاده کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص هزینه آبیاری نوین نیز گفت: کمک بلاعوض اجرای سیستم آبیاری نوین در هر هکتار به شیوه قطره ای ۴۰۰ میلیون ریال، در شیوه بارانی ۳۰۰ میلیون ریال و کم فشار ۱۵۰ میلیون ریال است که ۸۵ درصد هزینه طرح  تا حداکثر مبالغ مذکور توسط دولت و الباقی سهم بهره بردار است.

یوسفی افزود: با اجرای این طرح ها راندمان آبیاری در طرح های کم فشار ۶۵ درصد، آبیاری بارانی ۷۵ درصد و قطره ای نیز  به ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان معادل  ۳۰ درصد کل اراضی آبی استان و ۴۰ درصد اراضی مستعد به سیستم آبیاری نوین تجهز شده است گفت: در سال جاری تا کنون ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب و ابلاغ شده است که  با توجه به اسناد خزانه بودن اعتبار امکان اجرای یکهزار و ۳۰۰ هکتار در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: از میزان اعتبار مصوب تاکنون ۱۵۶ میلیارد ریال تخصیص داده شده است و اقدامات خوبی در خصوص معرفی طرح های اجرایی در حال انجام است.

یوسفی گفت: تمام بهره برداران و متقاضیان اجرای طرح های آبیاری نوین مشروب از منابع مختلف آبی، در صورت ارایه درخواست به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، نسبت به تشکیل پرونده و انجام مطالعات و تهیه طرح به صورت رایگان اقدام می شود و پس از طی مراحل تایید طرح، تامین اعتبار و اجرا می شود.

سهم بخش کشاورزی خراسان شمالی ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

 ۴۴ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

حدود ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها بجنورد کشاورزی آبیاری خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کشاورزی آبیاری بجنورد کشاورزی آبیاری خراسان شمالی خراسان شمالی بخش کشاورزی آبیاری نوین هزار هکتار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان