Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سی ان ان با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شده است که کره شمالی احتمالا در حال توسعه تاسیسات کلیدی خود برای تولید اورانیوم با گرید تسلیحاتی است.

تصاویر ماهواره‌ای که توسط این رسانه به دست آمده و توسط کارشناسان تجزیه و تحلیل شده است نشان می‌دهد که پیونگ یانگ قصد دارد "تولید اورانیوم با گرید تسلیحاتی" خود را در محلی که زمانی متروکه بود به طور چشمگیری افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصاویر که توسط شرکت "مکسار" ثبت شده است نشانه‌هایی از ساخت و ساز در نیروگاهی با قابلیت تولید پلوتونیوم برای سلاح‌های هسته‌ای را ثبت کرده است.

«پیونگ‌یانگ» روز چهارشنبه، دو موشک خود را از ساحل شرقی شبه جزیره کره پرتاب کرد.

کمتر از سه ساعت بعد، طبق اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، این کشور یک موشک بالستیک از زیردریایی سه‌هزار و ۷۰۰ تنی خود با نام «راکس دوسان آن چانگو» پرتاب کرده است. این وزارت بدون اعلام جزئیات بیشتر تنها به ذکر این نکته که «موشک درست به هدف خود برخورد کرده» بسنده کرد.

در پی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی و جنوبی، شورای امنیت سازمان ملل نشستی فوق العاده برگزار کرد.

در همین حال، وزارت اتحاد کره جنوبی امروز جمعه متعهد شد که به کار خود در جهت اجرای بیانیه پیونگ یانگ و دستیابی به صلح با همسایه شمالی خود "با وجود شرایط چالش برانگیز کنونی" ادامه می‌دهد.

چا دیوک چئول، معاون سخنگوی این وزارتخانه گفت: "ناامید کننده است که بیانیه پیونگ یانگ اجرا نشده است. هرگونه توافق با اجرای آن قابل تکمیل است. "

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلامیه پیونگ یانگ را در سال ۲۰۱۹ با هدف افزایش تنش زدایی بین کشور‌های خود امضا کردند. با این حال، این توافق باید به طور کامل اجرا شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی شبه جزیره کره تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید

مسعود مرواری گفت : فیلم "مرخ" اثر حسین فیروزه، "کودک و سرباز"، اثر نوح امانی، "گورکن" اثر امید پوراتابک، " ریموت " اثر حسین سنگ برگان، " در حال ساخت" اثر اسما صدیقی، "هفت سالگی" اثر پریسا شادمان، "تپه ماهرخ" اثر مهتاب محمودی و "مطرب " اثر علی جنتی به عنوان کارگردان آثار خود را تولید خواهند کرد.

معاون هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این تعداد فیلم کوتاه از میان ۲۱ فیلم حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فیلمسازان استان برای تولید انتخاب و از سوی انجمن سینمای جوانان ایران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او گفت : هاشم مسعودی، مسعود زارعیان، علی بنائیان، امیر بیاتی، مسعود انفرادی و ابراهیمی، آثار را در شورای پیجینگ استان داوری کردند.

مرواری گفت: فیلم مرخ به کارگردانی حسین فیروزه یک فیلم حرفه‌ای و هفت فیلم دیگر از بخش آثار غیر حرفه‌ای است که از سوی هیات داوران انتخاب شده اند

 ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی در خراسان شمالی دایر و شمار صندلی‌های سینمایی استان ۲ هزار و ۲۷۴ صندلی است و اینک تنها در مرکز استان خراسان شمالی یک سینما با ظرفیت حدود ۱۰۰ صندلی فعال است.

سینما‌های استان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد رشد داشته است و ۴۵ هزار و ۳۴۳ نفر در این بازه زمانی مخاطبان فیلم‌های سینمایی در استان بودند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالن‌های سینما و تئاتر است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی