Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای هندی خود، ایران را اولین کشور همسایه و متاثر از اوضاع نابسامان این کشور خواند و با اشاره به حضور بیش از سه و نیم میلیون نفری پناهجویان افغاستانی در ایران، از بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های غربی در کمک‌رسانی به این پناهجویان انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدار‌های دوجانبه خود در حاشیه بیست و یکمین نشست سران عضو شانگهای، شامگاه پنجشنبه، با وزیر امور خارجه هندوستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به تاریخ عمیق روابط دو کشور و زیرساخت‌های موجود در این رابطه، بر آمادگی کشورمان جهت توسعه هرچه بیشتر روابط همه جانبه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در تحلیل آخرین وضعیت افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل مرز‌های طولانی مشترک با افغانستان، اولین کشور همسایه و متاثر از اوضاع نابسامان این کشور خواند و با اشاره به حضور بیش از سه و نیم میلیون نفری پناهجویان افغاستانی در ایران، از بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های غربی در کمک‌رسانی به این پناهجویان انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان پذیرش و میزبانی از این میهمانان و ارائه خدمات انسان‌دوستانه به آن‌ها از سوی کشورمان در اوج برقراری شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را نشانه عمق انسان‌دوستی دو ملت دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان، تنها مدل سیاسی مطلوب برای افغانستان را تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت کلیه اقوام افغانستانی خوانده و بر پیگیری اوضاع سیاسی افغانستان به صورت ویژه از سوی کشورمان تصریح کرد.

امیرعبداللهیان در بخش بررسی روابط دوجانبه، تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک دوجانبه را خواستار شد.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مناسب دو کشور، آمادگی کشورش را جهت توسعه روابط اعلام نمود.

وی در خصوص چالش‌های منطقه‌ای و در رأس آنها، مسئله افغانستان، خواستار تبادل نظر و همفکری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران شد.

وزیر امور خارجه هند ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، بر آمادگی دهلی نو جهت توسعه همکاری‌ها تاکید کرد.

 

بیشتر بخوانید: وزارت امور خارجه: بدون ویزای معتبر به عراق سفر نکنید

 

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هند ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هند ایران وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص آخرین تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارائه نمود.

وزیر امور خارجه در ادامه اقدام نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد توصیف کرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفت وگو ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، بر نیاز منطقه به ثبات و امنیت و گسترش همکاری‌های منطقه و بین المللی بین دو کشور تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل
  • رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی | به جای محکومیت اقدام مشروع ایران ...
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی در گفتگوی تلفنی/ اسرائیل اگر ماجراجویی کند با پاسخ متقابل مواجه می‌شود
  • تاکید ایران و عربستان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور
  • تأکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سیاست دوگانه و متناقض آمریکا