Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری آمده است:

«تمایل بشر برای سفر و کاوش، امری جهانی است. به همین دلیل است که گردشگری باید روی همگان گشوده باشد. بنابراین، مزایای فراوان اجتماعی و اقتصادی که گردشگری به ارمغان می‌آورد، باید برای همه در دسترس باشد. روز جهانی گردشگری ۲۰۲۱ قدرت گردشگری برای رشد فراگیر را نمایان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گرامیداشت این روز ما متعهد می‌شویم که با رشد گردشگری، منافع ناشی از آن در تمامی سطوح بخش گسترده و متنوع این صنعت، از بزرگترین شرکت هواپیمایی گرفته تا کوچک‌ترین مشاغل خانوادگی، احساس کنیم.

امروز، ما مجدداً متعهد می‌شویم همچنانکه پیش می‌رویم و از طریق گردشگری برای ایجاد دنیایی نیک‌فرجام و صلح‌آمیزتر تلاش می‌کنیم، هیچکس را نادیده نخواهیم گرفت. این تعهدی به هنگام و ضروری است. وقفه در سفرهای بین‌المللی ناشی از همه‌گیری وابستگی و پیوند گردشگری با جوامع ما را آشکار کرده است.

تأثیرات اقتصادی و اجتماعی همه‌گیری بسیار فرابخشی بوده و در بسیاری از نقاط، آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بیشتر از همه متضرر شده‌اند.

تلاش برای رشد فراگیر به این معناست که همگان از چشم‌انداز بهینه گردشگری برخوردار شوند. تنها از این طریق است که شروع مجدد گردشگری می‌تواند مردم و جوامعی را که در حال حاضر بیشترین نیاز به آن را دارند، دریابند و آینده‌ای بهتر برای همگان را پی‌ریزی کنند.

اینجانب از تمام کشورهای عضو، اعضای وابسته، دولت‌، مقاصد و مشاغل گردشگری برای پیوستن به ما در بزرگداشت ین روز استقبال می‌کنیم، زیرا اهمیت گردشگری در هر بخشی از جوامع ما بیش از هر زمان دیگری مشهود است.»

کد خبر 5306558 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهانی گردشگری روز جهانی گردشگری گردشگری شهرداری تهران قوه قضاییه اربعین 1400 شورای شهر تهران اربعین حسینی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش بینی وضعیت هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ستاد مرکزی اربعین کیفیت هوای تهران وزارت کشور سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

محمد ثابت اقلیدی در آیین بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی که در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد گفت: برنامه‌ریزی مدونی برای توسعه موزه تخت جمشید صورت گرفته و به‌زودی شاهد تغییرات جدی و مناسبی در این مکان فرهنگی، تاریخی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه فارس ۳۷ درصد از آثار تاریخی و میراث کشور را در دل خود جای‌داده است، گفت: در حال حاضر موزه‌های متعددی در سراسر فارس و جود دارد، اما جای خالی موزه تخصصی و بزرگی، چون موزه منطقه‌ای در این استان همچنان احساس می‌شود.

ثابت اقلیدی به پیشرفت ۳۰ درصدی ساخت موزه منطقه‌ای فارس در شیراز اشاره کرد و گفت: متأسفانه باگذشت ۱۲ سال این پروژه پیشرفت کمی داشته است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امید داریم شاهد تسریع در ساخت این پروژه عظیم هستیم.

او در بخش دیگری از سخنانش به تحول بزرگی در مجموعه جهانی تخت جمشید تا چند ماه آینده اشاره کرد و افزود: در نظر داریم مسیر گردشگری مجموعه جهانی تخت جمشید را تقویت کنیم که با این اقدام گردشگران می‌تواند تمامی آثار در محوطه پیرامونی تخت گاه را نیز بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار در محوطه پیرامونی تخت جمشید بسیاری از گردشگران نمی‌توانند تمامی آثار را مورد بازدید قرار دهند که با تعریف مسیر گردشگری این امکان فراهم خواهد شد و ماندگاری آنها در این محوطه افزایش می‌یابد.

در ادامه این مراسم علیرضا عسکری چاوردی رئیس پایگاه پژوهشی مجموعه جهانی تخت جمشید نیز طی سخنانی گفت: میراث جهانی تخت جمشید الگو محوراست و باید بتوانیم بهره علمی و دانش تخصصی را از این مجموعه جهانی ببریم.

او از سر گیر کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی با همکاری هیات‌های باستان‌شناسی خارجی را خواستار شد و تأکید کرد: بسیاری از سایت‌های کاوش شده و میراث استان قابلیت تبدیل به سایت موزه را دارند.

عسکری ادامه داد: در حال حاضر نگاه ما به مباحث میراث فرهنگی توسعه محور است؛ بنابراین گزارش امروز طی مراسمی که به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد سند مالکیت تخت جمشید با حضور مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و معاونین وی همچنین تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان مرودشت رونمایی شد و بیش از ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و... تجلیل به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • اردبیل| توان و قدرت بالای نیروهای مسلح بر همگان عیان شد
  • توان و قدرت بالای نیروهای مسلح ایران بر همگان عیان شد + فیلم
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟