Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب بتا اینفو؛ در حال حاضر بسیاری از کاربران سیستم عامل iO‌S پیامرسان واتساپ قادر هستند از قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه، همزمان این پیامرسان روی چهار دستگاه استفاده کنند. در این قابلیت دیگر نیاز نیست که حتما نسخه موبایلی این برنامه به اینترنت متصل باشد تا روی دیگر دستگاه‌ها سرویس بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این قابلیت در دسترس تعداد زیادی از کاربران iO‌S در جهان قرار گرفته است.

استفاده همزمان چهار دستگاه از واتساپ

اکنون کاربران این برنامه نسخه دسکتاپ واتساپ به صورت همزمان با نسخه موبایلی استفاده کنند، باید نسخه موبایلی به اینترنت متصل باشد. در حال حاضر واتساپ این محدودیت اتصال اینترنت در نسخه موبایل را برای کاربران iOS برداشته است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد که حداکثر چهار دستگاه را بدون احتساب دستگاه اصلی به یکدیگر متصل کنند. کاربران در این ویژگی بدون نیاز به اتصال به دستگاه اصلی، می‌توانند از حساب واتساپ شان روی دستگاه‌های مختلف استفاده کنند.

آخرین نسخه‌ای که در اپ استور عرضه شده، نسخه ۲.۲۱.۱۸۰.۱۴ است که کاربران پس از دانلود و نصب برنامه اعلان پشتیبانی از چند دستگاه را در بخش Linked Devices دریافت می‌کنند. پس از اینکه کاربران با این درخواست موافقت کنند، از اتصال فعلی خودشان خارج می‌شود و باید دوباره کد QR روی صفحه را روی تمامی دستگاه‌های متصل اسکن کنند.

کاربران چند ثانیه پس از اتصال به دستگاه جدید می‌توانند پیام‌های خودشان را همگام سازی کنند. البته زمان مکالمات براساس حجم تاریخچه پیام‌های کاربران متفاوت است. پس از اتمام عملیات همگام سازی پیام ها، می‌توان از حساب واتساپ روی دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده کرد، حتی اگر گوشی خاموش باشد. این قابلیت از حداکثر چهار دستگاه به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند که هیچ کدام از آن‌ها به جز دستگاه اصلی نمی‌تواند موبایل باشد. البته پشتیبانی از آیپد‌ها و تبلت‌های اندرویدی هنوز به برنامه واتساپ اضافه نشده است.

گفتنی است که زمان پیوستن به نسخه بتای این قابلیت، واتساپ هشداری را مبنی بر این که برخی از ویژگی‌های برنامه مثل تماس با افرادی که از نسخه قدیمی استفاده می‌کنند، احتمالا کار نخواهد کرد، می‌فرستد. البته هنوز مشخص نیست این به روز رسانی برای چه کاربرانی فعال شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیامرسان واتساپ پیامرسان خارجی قابلیت جدید واتس اپ سیستم عامل ios نسخه موبایلی چهار دستگاه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی

محققان از الاستومر‌های دانه‌ای دوگانه قابل چاپ سه‌بعدی یا به اختصار DNGE برای چاپ نمونه اولیه یک «انگشت» استفاده کردند که با «استخوان» سفت و سخت و بافت «گوشت» انعطاف پذیر احاطه شده بود.

به نقل از آی‌ای، محققان اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان (EPFL) روشی را کشف کرده‌اند که به طور بالقوه می‌تواند حوزه رباتیک پوشیدنی و نرم را تغییر دهد.

ایجاد محصولات رباتیک نرم و سبک یا دستگاه‌های پوشیدنی بدون به خطر انداختن عملکرد آنها، مدت‌هاست که یک چالش باقی مانده است. استفاده از مواد سنگین نه تنها به انرژی بیشتری برای جابجایی نیاز دارد، بلکه باعث ایجاد ناراحتی به خصوص در مورد پوشیدنی‌ها یا پروتز‌ها می‌شود.

الاستومر‌ها به عنوان یک ماده محبوب برای چنین کاربرد‌هایی ظاهر شده‌اند. آنها پلیمر‌های مصنوعی با طیف وسیعی از خواص مکانیکی هستند. با این حال، ساخت پلیمر‌هایی که می‌توانند به ساختار‌های پیچیده سه بعدی با سفتی متغیر تبدیل شوند، تاکنون یک مانع قابل توجه بوده است.

استر امستاد (Esther Amstad)، رئیس آزمایشگاه مواد نرم در دانشکده مهندسی اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان در این باره توضیح داد: الاستومر‌ها معمولا به گونه‌ای ریخته می‌شوند که ترکیب آنها را نمی‌توان در هر سه بُعد در مقیاس‌های کوتاه تغییر داد. برای غلبه بر این مشکل، ما DNGE‌ها را توسعه دادیم که الاستومر‌های دانه‌ای دوگانه قابل چاپ سه بعدی هستند که خواص مکانیکی آنها به میزان بی‌سابقه‌ای متغیر است.

ایوا بور (Eva Baur)، یک دانشجوی دکترا از DNGE برای چاپ نمونه اولیه انگشتی استفاده کرد که با استخوان سفت و سخت احاطه شده بود. این انگشت برای نشان دادن پتانسیل ساخت دستگاه‌هایی است که به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا خم شوند و کشش پیدا کنند و در عین حال به اندازه کافی محکم هستند که با آنها اشیا را دستکاری کرد.

شبکه دو برابری، تطبیق پذیری دوبرابری

محققان دو شبکه الاستومری را مهندسی کردند. ریزذرات الاستومری تولید شده از قطره‌های امولسیون روغن در آب در محلول پیش‌ساز قرار می‌گیرند، در آن جا ترکیبات الاستومری را جذب کرده و متورم می‌شوند. سپس از ریزذرات متورم شده برای ساخت جوهر قابل چاپ سه بعدی استفاده می‌شود که برای ایجاد ساختار مورد نظر در یک چاپگر زیستی قرار داده می‌شود. پیش‌ساز در ساختار چاپ سه بعدی پلیمریزه می‌شود و شبکه الاستومری دوم را ایجاد می‌کند. این شبکه دوم کل شی را سفت و سخت می‌کند.

در حالی که ترکیب شبکه اول سختی سازه را تعیین می‌کند، شبکه دوم کل جسم را سفت می‌کند. این دو شبکه را می‌توان به طور مستقل تنظیم کرد تا ترکیبی از سختی و مقاومت به دست آید.

علاوه بر این، استفاده از الاستومر‌ها بر روی هیدروژل‌ها که ماده‌ای است که در روش‌های پیشرفته استفاده می‌شود، این مزیت را دارد که ساختار‌هایی بدون آب و پایدارتر در طول زمان ایجاد شود. برای تکمیل آن، DNGE‌ها را می‌توان با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی موجود در بازار چاپ کرد.

فناوری DNGE می‌تواند در پروتز‌ها و راهنما‌های حرکتی برای کمک به جراحان استفاده شود.

برنامه‌های کاربردی بالقوه و چشم انداز‌ها

توسعه DNGE‌ها طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی بالقوه را ممکن می‌کند. یکی از امیدوارکننده‌ترین کاربرد‌ها در زمینه توانبخشی با هدایت حرکتی است. توانایی پشتیبانی از حرکت در یک جهت در حالی که آن را در جهت دیگر محدود می‌کند، می‌تواند تحولی در توسعه پروتز‌ها و راهنمای حرکت برای کمک به جراحان باشد. علاوه بر این، امکان سنجش حرکات از راه دور می‌تواند در مناطقی مانند برداشت محصول به کمک ربات یا اکتشاف زیر آب بسیار ارزشمند باشد.

جزئیات این مطالعه در مجله Advanced Materials منتشر شده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • قابلیت رصد آپنه‌خواب در نسخه جدید اپل‌واچ
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه خواهد شد/ عکس
  • واتس‌اپ جذاب‌تر از همیشه
  • معرفی آنتی ویروس های مناسب برای کامپیوتر و موبایل
  • مراحل درخواست خودرو در تپسی کوتاه شد + جزئیات
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی