Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@06:39:24 GMT

احتمال رگبار باران در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۲۰۵۰

احتمال رگبار باران در برخی استان‌ها

به گزارش «تابناک»، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز تا روز یکشنبه (۲۸ شهریور) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، وزش باد شدید موقتی، رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش پراکنده و خفیف، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) به سبب نفوذ پرفشار و شمالی شدن جریانات برای نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود و دریای خزر از روز جمعه بعدازظهر تا صبح یکشنبه مواج خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز بیان کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ شهریور) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۲۸ شهریورماه) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی هواشناسی بارندگی رعد و برق وزش باد شدید اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در بعضی مناطق / کاهش دما در ۶ استان کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در بعضی مناطق و کاهش دما در شش استان کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط یزد، کرمان و ارتفاعات شمال شرقی هرمزگان، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید، کاهش دما و در مناطق مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

وی افزود: شنبه در شمال استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، یکشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، بعضی نقاط کرمان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی خراسان شمالی، رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه علاوه بر مناطق مذکور در استان‌های اصفهان، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، جنوب مرکزی و شمال خراسان رضوی نیز بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد و طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان نیمه ابری و مه رقیق، به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۹ و کمینه ۵ سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف گاهی وزش باد و از بعدازظهر افزایش ابر با بیشینه ۲۱ و کمینه ۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 740087

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در بعضی مناطق / کاهش دما در ۶ استان کشور
  • افزایش دمای هوا در استان کرمانشاه
  • افزایش دمای هوا / روز طبیعت در کرمانشاه بارانی است
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • احتمال رگبار موقت باران
  • رگبار و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • رگبار باران و برف در ۹ استان واقع در نیمه شمالی کشور
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند