Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، سیاوش ملکی‌فر با اعلام این خبر افزود:در حال حاضر ۶۲۶۳ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که در حوزه‌های مختلف فناوری، محصولات و خدمات پیشرفته‌ای را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند و برخی نیز وارد بازارهای بین‌المللی شده‌اند.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، وظیفه حمایت از این شرکت‌ها را برعهده دارد، به طوری که شرکت‌هایی که به مرحله صادرات رسیده‌اند را از طریق ابزارهای تامین مالی و شرکت‌هایی که محصول تولید شده دارند اما موفق به صادرات نشدند را با ابزار تسهیلات و سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه، صندوق نوآوری طبق قانون برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده است افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ خدمت در چهار قالب تسهیلات، ضمانت نامه‌ها، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند.

ملکی فر همچنین با اشاره به اعطا بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دانش بنیان ها از آذر سال ۱۳۹۷ تاکنون تصریح کرد: همچنین از آذر سال ۱۳۹۷ تا پایان تیر سال جاری، تعداد ۲۴۱۵ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۵۳۸۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل برای شرکت‌های دانش بنیان صادر شده است.

وی اظهار کرد: با دریافت این ضمانت‌نامه‌ها شرکت‌های دانش بنیان موفق به انعقاد بیش از ۲۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قرارداد با دستگاه‌های اجرایی و کارفرمایان دولتی شدند. در بحث صدور ضمانت‌نامه‌ها، فرایندهای کاری بازنگری شده و میانگین زمان صدور ضمانت‌نامه به کمتر از یک هفته کاهش یافته است.

ملکی فر بسته خدمات صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی را شامل توانمندسازی، شبکه‌های صادراتی و تامین مالی صادراتی نام برد و گفت: توانمندسازی صادراتی نیز شامل آموزش و مشاوره صادراتی، اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری است. شبکه‌سازی صادراتی نیز شامل حمایت از حضور مستقل شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های خارجی، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در پاویون نمایشگاه‌های خارجی، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی‌خارجی، برگزاری رویدادهای یکشنبه‌های صادراتی است.

وی افزود: کمک‌های توسعه‌ای و تامین مالی صادراتی شامل راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشترک با نهادهای متناظر/مشابه، تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های صادراتی در قالب انواع تسهیلات و سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات نمونه‌سازی، اعطای تسهیلات راه‌اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور و اعطای تسهیلات جایزه صادراتی است.

ملکی‌ فر تصریح کرد: راه‌اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور از جدیدترین تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری از اعزام و پذیرش هیات تجاری از سایرکشورها حمایت می‌کند، یادآور شد: صندوق نوآوری ۹۰ درصد هزینه‌های اعزام هیات تجاری به کشورهای مختلف را تقبل می‌کند.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت تسهیلات دانش‎ بنیان ‎ها پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت تسهیلات دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت تسهیلات دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان میلیارد تومان دانش بنیان سرمایه گذاری تامین مالی ضمانت نامه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو

گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌ در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد.

 این گردهمایی با حضور 70 تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد.

محمدعلی بخشی‌زاده؛ مدیرعامل شرکت امیدبوم طی سخنانی در این مراسم، بانک‌ها را عهده‌دار مدیریت و هدایت عملیات مالی دانست و اظهار کرد: با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

مشکل "کارخانه نوآوری آزادی" حل می‌شود/ تجاری‌سازی مهم‌ترین برنامه ستاد نانو است

بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته وی، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو در ادامه، افزود: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 20 مرداد 1401 آغاز شد.

وی تأکید کرد: این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، حمایت از شکل‌گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین‌المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد