Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب نیستان، کتاب «جوشن حسینی؛ هزار سلام بر حضرت امام حسین علیه‌السلام» نوشته سیدمهدی شجاعی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در روایات نقل شده در یکی از غزوات پیامبر اکرم(ص) جبرئیل بر ایشان نازل می‌شود و برای در امان‌ماندن از آسیب‌های جنگ به ایشان دعایی در ۱۰۰ بند شامل ۱۰۰۰ اسم از اسماء الهی را تعلیم می‌دهد، که امروزه آن را با عنوان دعای جوشن کبیر می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دعا و مضمون آن، چنان در تار و پود زیست شیعی تنیده که مبدل به یکی از دعاهای ثابت در مراسم شب‌های قدر شده و برخی حتی سفارش نگارش آن بر روی کفن خود را نیز می‌دهند. این‌دعا که برخی از علما از آن برداشت‌های فلسفی و مضامین عرفانی کرده‌اند، در لغت به معنی سپر و محافظت‌کننده است. سید مهدی شجاعی با استعانت از این عنوان ۱۰۰۰ عبارت کوتاه شامل متن صلوات و سلام بر امام حسین (ع) مکتوب کرده است.

این عبارت‌ها در کتاب در کنار موزون بودن و تولید شده با نثری که شجاعی طی سال‌های گذشته با آن به نگارش ترجمه‌های خویش از ادعیه و نیز بازنویسی‌های داستان‌های کهن مذهبی مشغول بوده؛ در هر بند خود صفاتی از امام حسین (ع) را روایت می‌کند و در ادامه به یکی از تاثیرات زیست و حیات ایشان بر زندگی و زیست انسانی پس از ایشان اشاره دارد.

نویسنده «جوشن حسینی» دارد از فضای رایج مرثیه‌سرایی برای امام حسین (ع) فاصله بگیرد و در مقابل، شکوه جاری در زیست و زندگی و موجودیت ایشان در ذهن و دل اهل تشیع و هر انسانی دارد که سعی در شناخت و برقراری ارتباط با امام حسین (ع) دارد را به تصویر بکشد.

شجاعی در این‌اثر سعی کرده نسب و نسبت الهی و آسمانی سومین امام شیعیان را با هدف نمایش حلقه اتصال زیست و زندگی امامان با انبیا و علت معصوم بودن آنها را بازگو کند و پس از بازگشایی این‌دریچه سراغ معرفی کوتاه صفات و خصایص منتسب به امام (ع) رفته است.

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5306589 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: امام حسین ع سید مهدی شجاعی انتشارات نیستان انتشارات کتاب نیستان تازه های نشر ترجمه معرفی کتاب ادبیات داستانی انتشارات سوره مهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان سمت برنامه چراغ مطالعه ادبیات جهان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی محمد مهدی اسماعیلی هفته دفاع مقدس اربعین حسینی حیدر رحیم پور ازغدی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت 48 ساعته کمیته انضباطی به مرادمند و حسینی برای ارسال دفاعیات

کمیته انضباطی به باشگاه استقلال، محمدحسین مرادمند و سید حسین حسینی 48 ساعت زمان داد تا دفاعیات خودشان را ارسال کنند.

طرفداری | کمیته انضباطی با ارسال ابلاغیه‌ای به باشگاه و دو بازیکن استقلال از آن‌ها خواست تا دفاعیه خود را به این کمیته ارسال کنند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، با اعلام کمیته انضباطی و حسب گزارش واصله از سوی سازمان لیگ فوتبال مبنی بر تخلفات صورت گرفته از سوی سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند "بازیکنان" و همچنین تماشاگران منتسب به تیم استقلال تهران، نفرات فوق و باشگاه مربوطه ظرف مهلت ۴۸ ساعت باید ابلاغیه خود را به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • مهلت 48 ساعته کمیته انضباطی به مرادمند و حسینی برای ارسال دفاعیات
  • کاپیتان استقلال باز هم پدر شد + عکس
  • عکس| کاپیتان استقلال باز هم پدر شد
  • سیدحسین حسینی برای دومین بار پدر شد + عکس
  • تکلیف سید حسین حسینی مشخص شد!
  • نامه ۴۰ جوان عراقی خطاب به حاج قاسم
  • خاموشی یک کتابفروشی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد
  • زمان پخش فصل سوم «سرزمین مادری» مشخص شد +فیلم
  • کتاب «حدیث حاضر غایب» در آستانه چاپ دوم قرار گرفت