Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ روند نزولی بیماری کرونا در اغلب نقاط کشور همچنان ادامه دارد و آمارها نشان می‌دهد پیک پنجم با فعالیت ویروس دلتا تقریباً فروکش کرده اما بستری شدن ۳۷ نفر و یک فوتی در هر سه دقیقه نشان‌گر آن است که شرایط همچنان شکننده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم؛ بررسی آمارهای رسمی نشان می‌دهد اگرچه در اغلب نقاط ایران روند نزولی بیماری کرونا ادامه دار بوده و پیک پنجم در حال فروکش کردن است اما نگاه دقیق‌تر به آمارها و تجزیه و تحلیل آن نشان می‌دهد که خطر همچنان وجود دارد و در صورت بی‌تفاوتی شرایط یکباره تغییر جهت داده و بازهم درگیر مشکلات خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه دقیق‌تر به آمار های رسمی منتشر شده نشان می‌دهد هر سه دقیق یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در کشور ثبت می‌شود و در همین دوره نزدیک به 38 نفر هم به تعداد مبتلایان جدید افزوده شده است.

این درحالی است که اگر بخواهیم زمان‌بندی موارد ثبت بستری جدید در مراکز درمانی را هم مدنظر داشته باشیم باشیم با رقمی معادل بستری یک بیمار در هر 2 دقیقه می‌رسیم که نشان دهنده شکننده بودن شرایط بوده و به گفته کارشناسان اگر عادی‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌ها از سوی مردم ادامه داشته باشد این روند نزولی به‌سرعت سمت‌وسو عوض کرده و دوباره با جهش ویروس منحوس و شعله‌ور شدن پیکی دوباره در کشور مواجه خواهیم بود.

کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به تعطیلات ابتدای مهرماه 1400 تاکید می‌کنند مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا باید از همین امروز برای جلوگیری از جابه‌جایی گسترده جمعیت برنامه‌ریزی کنند چون درصورت بی‌توجهی به این مهم تمام زحمات و تلاش‌های کادر درمان و البته سیاست‌گذاری‌های وزارت بهداشت برای مهار کرونا در پنجمین پیک از بین رفته و دوباره زبانه‌های کرونا با آغاز پیکی دوباره شعله می‌کشد.

کاهش فوتی‌ها نشان دهده ادامه روند نزولی است

در همین زمینه کارشناسان معتقدند کاهش آمار تعداد موارد فوتی ثبت‌شده ناشی از کرونا بیانگر این نکته است که پیک پنجم کرونا همچنان در مدار نزولی قرار گرفته و باید برای رسیدن به ارقام فوتی دو رقمی همچنان تمامی پروتکل‌ها را جدی بگیریم و رعایت کنیم.

به گفته این گروه هرچند سرعت واکسیناسیون از سوی مسئولان مربوطه در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد اما این روند نباید باعث اشتباه محاسباتی در میان مردم و البته مسئولان باشد چون براساس اصول علمی و رفتارشناسی عملکرد واکسن‌ها ایمنی جمعی در شرایطی ایجاد می‌شود که حداقل 70 درصد از کل جمعیت جامعه فرآیند واکسیناسیون خود را تکمیل کرده باشند.

کارشناسان و متخصصان بهداشتی تاکید می‌کنند روند واکسیناسیون ایران تا امروز هر نتیجه‌ای داشته باشد در پیک‌ بعدی خود را نشان خواهد داشت که اولین نتیجه کاهش تعداد موارد فوتی خواهد بود بنابراین در شرایط فعلی واکسیناسیون هیچ تاثیری در فروکش کردن و ادامه روند نزولی پیک پنجم نداشته و نباید براین باور باشیم که با افزایش موارد واکسیناسیون رعایت پروتکل‌ها دیگر در اولویت نیست.

در همین حال، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: خوشبختانه اکنون میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران کاهش یافته است به طوری که در روز گذشته این آمار کاهش 6 درصدی میزان مرگ را نشان می‌دهد.

علیرضا زالی با اشاره به وضعیت بیماری در تهران افزود: خوشبختانه شاهد روند کاهشی بیماری در کشور و پایتخت هستیم. در 24 ساعت گذشته در مجموع 6900 بیمار بستری کرونایی در تهران داشتیم که نسبت به قبل تقلیل یافته است.

دکتر زالی همچنین از بستری  1050 بیمار جدید در بیمارستان‌ها، بستری 143  بیمار جدید در بخش ویژه خبر داد و اظهار داشت: اکنون1700بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و این آمار نیز روبه کاهش است.

افراد بالای 27 سال در استان آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت می‌کنندوزیر بهداشت در همدان: میزان تزریق واکسن کرونا در کشور از 40 میلیون دوز عبور کردآمار بستری‌های روزانه مبتلا به کرونا استان سمنان همچنان بالاست/همراهی مردم آمار را کاهش می‌دهد

استان آذربایجان غربی/ 1291 نفر بیمار جدید شناسایی شد

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 27 نفر شامل 12 نفر در ارومیه، هفت نفر در میاندوآب، پنج نفر در خوی، دو نفر در تکاب و یک نفر در مهاباد جان باختند تا شمار کلی فوتی‌ها در استان به 6 هزار و 6 نفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی بیان کرد: در شبانه روز گذشته 71 هزار و 656 نفر واکسینه شدند و شمار  واکسیناسیون در استان به یک میلیون و 359 هزار و 671 نفر رسید.

وی با اشاره به آلوده شدن یک هزار و 291 نفر دیگر به کرونا در استان گفت: تاکنون 261 هزار و 278 نفر در سطح آذربایجان‌غربی به کروناویروس مبتلا شدند.

آقازاده در ادامه نیز تصریح کرد: هم اکنون دو هزار و 205 نفر بستری حاد تنفسی و 78 نفر بیمار بدحال وصل به دستگاه ونتیلاتور در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین شمار بستری‌های مشکوک به 949 نفر و شمار بستری‌های آی سی یو به 319 نفر رسیده است.

استان اصفهان/ عبور از قله موج پنجم کرونا  و کاهشی شدن بستری‌های جدید

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 3444  نفر بودند که  1074بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 479 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت 568 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  2747 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 423 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 49 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 40 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

نجیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ترخیصی‌ها در استان بیشتر از بستری‌هاست و تست‌های مثبت جدید هم رو به کاهش است اما آمار فوتی‌های کرونایی همچنان ثابت است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد:  هنوز شرایط شکننده است و لازم است برای تثبیت شرایط و کاهشی شدن آمار فوتی‌ها، دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت و از حضور بی محابا و بدون ماسک در اماکن پر تجمع خودداری شود.

استان بوشهر/ 53 درصد افراد بالای 18 سال واکسینه شدند

سعید کشمیری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: با مهار و کنترل پیک پنجم کرونا، مبتلایان این ویروس روند نزولی دارد به گونه‌ای که از تست‌های یک‌هزار نفره تنها بین 20 تا 26 درصد مبتلا شناسایی می‌شود که این میزان در ماه گذشته بالای 60 درصد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهشی بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: تعداد بستری‌های بخش کرونایی از روزانه 200 نفر اکنون به کمتر از 50 نفر رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه اکنون 272 نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند خاطر نشان کرد: روز گذشته 48 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که از این تعداد، 12 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 46 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بوشهر بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 23 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری از افزوده شدن 4 مورد فوتی دیگر ناشی از ابتلا به کرونا خبر داد و بیان کرد: 3 آقا و یک خانم با 65 تا 84 سال سن روز گذشته به سبب ابتلا به کرونا فوت کردند و در مجموع تاکنون یک‌هزار 915 نفر به سبب ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 61 بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 44 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه‌ 81 درصد جمعیت بالای 50 سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند خاطر نشان کرد: با تسریع روند واکسیناسیون اکنون 66 درصد افراد بین 40 تا 50 سال، 41 درصد افراد 30 تا 40 سال و در مجموع 53 درصد بالای 18 سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در نقاط مختلف استان خبر داد و با قدردانی از توجه نماینده ولی فقیه به این مهم تصریح کرد با درایت امام جمعه بوشهر، مصلا نماز جمعه در شهرهای استان به امر خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و تزریق واکسن اختصاص یافته است و اکنون مرکز واکسیناسیون مصلا جمعه بوشهر راه‌اندازی شده و از 8 صبح تا 24 هر روز فعال است و به مراجعه کنندگان واکسن کرونا تزریق می‌کند.

استان کرمان/ بیش از یک میلیون نفر واکسن دوز اول را زده‌اند

 

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره اینکه با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، واکسیناسیون در استان کرمان سرعت خوبی گرفته اظهار داشت: روزانه چیزی بین 25 تا 30 هزار دوز واکسن در استان کرمان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه سن افراد فراخوان شده برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان کاهش داشته افزود: ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای 27 سال در استان کرمان که در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند آغاز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره اینکه متولدین 1373 و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام کنند ادامه داد: تأکید ما بر این است که گروه‌های سنی فراخوان شده به هیچ عنوان بدون ثبت‌ نام و دریافت نوبت به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.

وی با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 620 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 365 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 35 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 85 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 50 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 85 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 101 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 38 هزار و 358 مورد رسیده است.

وی به فوت 13 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 555 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 492 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 513 هزار و 611 مورد است.

 

 

 

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان بوشهر سخنگوی دانشگاه علوم بیماری کرونا آذربایجان غربی واکسن کرونا مبتلا به کرونا ابتلا به کرونا استان کرمان کرونا در استان بیمارستان ها مراکز درمانی استان اصفهان تزریق واکسن بستری هستند پزشکی کرمان نشان می دهد بیمار جدید روند نزولی روز گذشته بستری ها پیک پنجم فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان

مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یکی دیگر از مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان که در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بستری بود به شهادت رسید، گفت: این نوجوان ۱۳ ساله از ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی شده و مهره دوم گردن وی کاملاً قطع شده بود.

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی این نوجوان با تلاش تیمی که از تهران آمده بودند، انجام شد، افزود: با این وجود صبح امروز محمدمهدی ایرانمنش آخرین مجروح این انفجار تروریستی بستری در بیمارستان کرمان به خیل شهادت پیوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بقیه مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان همه ترخیص شده اند، تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی همراه با دانشگاه علوم پزشکی کار بیماران شناسایی شده را در منزل انجام می‌دهد و کسانی هم که نیاز به ارجاع داشته باشند به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این حادثه از سوی بنیاد شهید شناسایی شده اند و هر کدام که با کارت شناسایی مراجعه کنند تمام خدمات آنها به صورت رایگان در مراکز درمانی ما انجام می‌شود، تصریح کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز امسال برخی از این مجروحان که نیاز به فیزیوتراپی داشتند، خدمات خود را در بیمارستان شهید باهنر کرمان دریافت کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه چند نفر از مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان هم با تلاش بنیاد شهید به تهران اعزام شدند و کار درمانی آنها پیگیری شده است، گفت: خوشبختانه این مجروحان در حال حاضر در وضعیت استیبل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این انفجار، تفاوتی با مجروحان زمان جنگ دارند، افزود: زمان جنگ به دلیل داغ شدن گلوله و ترکش‌ها، استریل محسوب می‌شدند، اما این ساچمه‌ها داغ نشده و استریل نبودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اتفاقی که در کرمان افتاد کاملاً جدید بود و بعد از حادثه و اعمال جراحی متوجه عفونت‌های بسیار شدیدی در مجروحان این حادثه شدیم، افزود: این عفونت‌ها نه تنها در مجروحان بستری در بیمارستان‌های کرمان که مجروحان بستری در دیگر بیمارستان‌ها هم مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار مجروح این حادثه در بیمارستان بقیه الله تهران بستری بودند، تصریح کرد: در بازدید‌هایی که از بیمارستان بقیه‌الله تهران داشتیم، چهار مجروح بستری در این حادثه همه دچار عفونت‌های بسیار شدید شده بودند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ساچمه‌ها را برای آزمایش فرستادیم، افزود: احتمال اینکه این ساچمه‌ها قبل از کارگزاری آلوده شده باشند، وجود دارد و کسی که کار تروریستی می‌کند از انجام هیچ کار ناجوانمردانه‌ای کوتاهی نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مجروحان این انفجار تروریستی به عفونت‌های بسیار شدیدی دچار شدند، بیان داشت: هنوز هم تعدادی از این مجروحان با این عفونت‌ها دست به گریبان بوده و در حال درمان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ترکش های آلوده بمب در بدن مجروحان حادثه تروریستی کرمان
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان