Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@01:36:20 GMT

مرز مهران برای اربعین باز نیست/ زائران برگشت داده می شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۲۴۲۴

مرز مهران برای اربعین باز نیست/ زائران برگشت داده می شوند

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: در حالی درهای مرز مهران روی زوار عتبات عالیات بسته است، اما عده‌ای بی توجه به این موضوع خود را از راه دور و نزدیک به مهران رسانند که به شهرهای خود برگشت داده شدند.

برابر تصمیمات کلان کشور و همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس مهلک کرونا، مرزهای استان ایلام با کشور عراق همچنان بسته است و هیچ ترددی در آن صورت نمی‌پذیرد، لذا مرزداران این استان مرزی از هرگونه پیاده روی اربعین حسینی جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچگونه مکانی در مرز برای اسکان و استراحت زائران وجود ندارد

فرماندار مهران در گفتگو با خبرنگار مهر هم بر بسته بودن مرز تاکید کرد و افزود: هیچ گونه تردد زوار در مرز زمینی مهران صورت نخواهد گرفت.

مجید کاکی افزود: هیچگونه مکانی در مرز برای اسکان و استراحت زائران وجود ندارد، سعی ما بر این است که افراد بلافاصله پس از ورود به خاک ایران به شهرهای محل سکونت خودشان بازگشت داده شوند.

وی تصریح کرد: امکاناتی که در مرز برای بازگشت زائران وجود دارد شامل تأمین خودرو برای خروج سریع از مرز، مواد غذایی اولیه و آب آشامیدنی می‌شود.

کنترل شدید مرز مهران

فرمانده مرزبانی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و مرزبانان عراقی مرزها را به شدت کنترل می‌کنند.

سردار کیاست سپهری افزود: اگر فردی به هر طریقی یا به هر شکلی بخواهد ورود غیرمجاز به مرز داشته باشد، توسط مرزبانان کشورمان دستگیر یا مرزبانان کشور عراق دستگیر خواهند شد.

وی تصریح کرد: مرزبانی این استان مرزی با رصد اپتیکی و الکترونیکی، اطلاعاتی و فیزیکی از تردد زائران به مرز مهران جلوگیری می‌کند.

وی افزود: زائران بدانند که در شهر مهران هیچ امکانات رفاهی برای خدمت به زوار مهیا نیست و گیت های خروجی مهران برای خروج زوار همچنان بسته است.

سپهری اضافه کرد: از مردم عزیز و ولایتمدار کشور عزیزمان ایران اسلامی تقاضا داریم امسال مراسم مذهبی خود را در منزل برگزار کرده و حضور در پیاده روی اربعین حسینی (ع) را به سال‌های بعد و پس از ریشه کن شدن این ویروس منحوس، موکول کنند.

از ورود زائران جلوگیری می‌شود

طبق اعلام ستاد اربعین استان ایلام در پنج نقطه ورودی استان از ورود زائران به استان ایلام جلوگیری می‌شود، همچنین در ستاد اربعین استان مصوب شد قرارگاه آب آشامیدنی از شنبه ۲۷ شهریور ماه برای بازگشت زوار آغاز به کار کند.

برپایی موکب پذیرایی برای برگشت زائران در پنج نقطه، راه اندازی ایستگاه سیار پمپ بنزین و گازوئیل، استقرار اکیپ‌های امدادی شرکت برق به طور شبانه روز و از همه مهمتر تدابیر ویژه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله اخذ تست کرونا از تمام زائران که مرز مهران را برای برگشت انتخاب می‌کنند از دیگر مصوبات ستاد اربعین در استان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز از زیرساخت‌های اربعین در شهرستان مهران بازدید کرد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار اظهار کرد: مسئولان استانی و شهرستان مهران آمادگی لازم برای پذیرایی از زائرین برای اسکان و تغذیه و هم وسیله نقلیه را داشته باشند.

وی گفت: مهمتر از همه وضعیت بهداشتی و قرنطینه افرادی است که تست کرونای آنها مثبت است.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برگشت زائران از مرز مهران

سایر کمیته‌های اربعین در استان ایلام نیز از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برگشت زائران از مرز مهران خبر دادند. معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای برگشت زوار از مرز مهران آمادگی وجود دارد و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

احمد کرمی بیان کرد: در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان، پشتیبانی، حمل و نقل و دیگر خدمات مرتبط با رعایت پروتکل بهداشتی برای برگشت زوار آمادگی در مرز مهران وجود دارد.

وی گفت: اعضای ستاد اربعین استان از هفته آینده در شهرستان مهران مستقر شوند و تمهیدات لازم برای تهیه بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران از مرز مهران اندیشیده شده است.

وی گفت: برای اربعین امسال ۹۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5306592

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز مهران اربعین 1400 ایلام ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا اردبیل اربعین حسینی کرمانشاه گرگان واکسیناسیون زلزله خراسان رضوی مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان برای برگشت زائران مرز مهران ستاد اربعین استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛حسن ناهیدی در اولین جلسه ستاد اربعین استان ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و کمیته ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.
وی افزود: نیرو‌های مردمی همواره نقش موثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.
ناهیدی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهاد ها و کمیته های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

موانع امور زائران پیاده روی اربعین امسال رفع شود
وی بر برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم سازی هر چه بهتر زیرساخت ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب ،ساماندهی خودرویی و تامین امنیت و... را مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق