Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@01:57:22 GMT

هشدار پلیس درباره هک دوربین‌های مداربسته

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۲۴۹۳

هشدار پلیس درباره هک دوربین‌های مداربسته

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته اظهارکرد: به طورکلی چهار روش عمده برای دسترسی غیر مجاز به دوربین‌های مداربسته وجود دارد که روش‌های موسوم به اسکن پورت، استفاده از ابرازهای EXPLOIT و دسترسی از طریق برخی وبسایت ها و سرورهای شرکت سرویس دهنده از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره راهکارهای مقابله برای جلوگیری از نفوذ و احتمال سوءاستفاده از تصاویر این دوربین‌ها نیز گفت: رعایت الزامات ایمنی و امنیتی در نصب دوربین‌های مداربسته توسط اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌ها امری ضروری و لازم است که آنها در صورت نیاز از کارشناشان و متخصصین اتحادیه الکترونیک و حفاظتی کمک بگیرند.

رجبی با بیان اینکه لازم است نسبت به آسیب‌پذیری‌ها و مخاطرات احتمالی دوربین‌های مداربسته آموزش‌های لازم به استفاده کنندگان داده شود، گفت: به‌روزرسانی نرم‌افزار این دوربین ها به آخرین نسخه، استفاده از تجهیزات برندهای معتبر و شناخته شده، استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش فرض از دیگر مواردی است که دسترسی غیرمجاز به این دوربین ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا همچنین از شهروندان خواست که برای نصب دوربین‌های مداربسته، از شرکت های خدمات دهنده معتبر و شناخته شده استفاده کرده و دسترسی دوربین ها را به افراد ناشناس یا افرادی که شناختی از آنها ندارند، نسپارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس دوربین های مداربسته هک کردن دوربین های مداربسته دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتا تهران در ادامه اظهار کرد: لذا از هموطنان عزیز درخواست داریم تا چنانچه با اینگونه پیام‌ها حتی از طرف خانواده خود مواجه گردیدند قبل از واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن را بررسی نمایند چرا که ممکن است شبکه اجتماعی ارسال کننده هک شده باشد.

مهمترین راهکار مقابله با دسترسی غیر مجاز به شبکه‌های اجتماعی، فعالسازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای است که در واقع می‌تواند به عنوان یک سپر امنیتی مضاعف برای شما عمل نماید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • لحظه انفجار مسجد در تبریز؛ فیلم دوربین مداربسته از داخل را ببینید
  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • وقوع ۶۰ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده های چهار بانده
  • ببینید | ویدیو دوربین مداربسته از لحظه حمله عامل تروریستی قندهار