Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام حبیب‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۵۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه ۹ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

وی افزود: طی همین مدت خوشبختانه ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به۴۱۹ نفر رسید که از این تعداد ۹۰ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۴۲۳ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های مشگین‌شهر، بیله‌سوار و نیر در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

تزریق بیش از ۶۳۴ هزار دُز واکسن

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۴۳۴ هزار و ۹۸۱ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۴۳۵هزار و ۵۱۷ دُز مربوط به نوبت اول و ۱۹۹ هزار و ۴۶۴ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون کاهش بیماران کرونایی درمان کرونا مناطق قرمز کرونایی مناطق زرد کرونایی بیمارستان استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با تلاش‌های همکاران بیش از ۷ هزار بیمار قطعی مبتلا به فشار خون بالاو بیش از ۵ هزار بیمار قطعی مبتلابه دیابت درسال ۱۴۰۲ در جمعیت زیر پوشش دانشگاه شناسایی شد.

دکتر زهرا دستجردی با اشاره به این که بخش عظیمی از این بیماران در طول اجرای پویش ملی سلامت شناسایی و مراقبت شده اند، گفت: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از بیستم آبان ماه لغایت سی ام دی ماه، بیش از۴ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از دو هزار و ۸۰۰ بیمارمشکوک به دیابت، شناسایی و برای تایید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

وی گفت: همچنین در این پویش بیش از ۶۷ هزارنفر در مرحله پیش فشار خون بالا و بیش از ۲۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که پس از پیگیری، مراقبت و ارجاع مجدد به پزشک، تعداد ۳۹۵ نفر بیمار قطعی فشارخون بالا دوهزارو ۵۱ نفر بیمار قطعی دیابت شناخته شده وپس از ثبت بیماری، تحت درمان دارویی و غیر دارویی قرار گرفته اند.

دکتر زهرا دستجردی افزود: در بیماری‌های مزمن، بهترین مدیر در کنترل بیماری خود فرد است؛ همه افراد باید مقادیر طبیعی و غیر طبیعی فشار خون و قندخون خود را بدانند تا برای مراقبت از خود توانمند بوده و در صورت افزایش فشار خون و قندخون پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان