Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@23:31:58 GMT

کاهش ۳۷ درصدی بارش ها در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۲۷۰۴

کاهش ۳۷ درصدی بارش ها در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۹۰۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: برای اجرای طرح ها و پروژه‌های عمرانی سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار پروژه‌هایی به ارزش ۸۰۰۰ میلیارد تومان تا آخر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که ۳۰ درصد ظرفیت آب و فاضلاب کشور در استان تهران قرار دارد، تاکید کرد: سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران یا بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پیمانکار در شرکت آب فاضلاب استان تهران مشغول فعالیت هستند تا پروژه‌های جدید را به بهره‌برداری برسانند، گفت: اجرای رینگ آب‌رسانی تهران از جمله پروژه‌هایی است که امسال بخش اعظمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

بختیاری درباره تاثیر کاهش فشار آب در میزان کیفیت آب، اظهار کرد: این موضوع تاثیری در کیفیت ندارد، در برخی مناطق تهران علی الخصوص منطقه یک که مصرف بالا می رود، کاهش فشار را اعمال می کنیم تا در بحث عدالت اجتماعی نیز نقش داشته باشیم البته امسال این طرح را اجرایی نکردیم.

وی افزود: قاطعانه اعلام می‌کنم که آب تمامی شهر تهران کاملا سالم است و در هیچ نقطه ای نیترات آب تهران به بالای ۵۰ نمی رسد و می توان گفت که این آب در سطح دنیا بی نظیر است، سالیان قبل بحث این بود که در بالاشهر تهران مردم از آب سد و در جنوب تهران از آب چاه استفاده می کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه طرح رینگ قمر بنی هاشم و تصفیه خانه هفتم که اجرایی شده کیفیت آب در جنوب تهران ارتقا یافته است، گفت: مدول اول و دوم تصفیه خانه هفتم به طور کامل در اختیار جنوب تهران قرار گرفت و باعث شد که بسیاری از مناطق جنوب تهران نیز از آب سطحی بهره مند شوند، اگرچه هنوز تفاوت هایی وجود دارد اما با برنامه‌هایی که داریم و تکمیل رینگ تا ۶ سال آینده در تمام تهران یک نوع آب استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استان تهران خشکسالی بحران آب فاضلاب استان تهران بهره برداری میلیارد تومان آب و فاضلاب جنوب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد