Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پنجشنبه ۲۵ شهریورماه از مجتمع هسته‌ای آب سنگین خنداب (اراک) بازدید کرد.

اسلامی در جریان این بازدید با اشاره به توانایی دانشمندان صنعت هسته‌ای در پیشبرد و اجرای برنامه‌های راهبردی صنعت هسته‌ای گفت: بهره‌گیری از توانمندی و تخصص جوانان ایرانی در حل مسائل بزرگ، پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف را به‌همراه داشته است و دستاوردهای شگرف این صنعت بیانگر قدرت و پیشرفت علمی و نمایانگر استیصال دشمنان ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر بازطراحی رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) و پیشرفت این پروژه تاکید کرد و افزود: این پروژه باید با حداکثر سرعت و بهره‌گیری از توانمندی صنایع داخلی بازطراحی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری در مورد محصولات آب سنگین این مجتمع اضافه کرد: تا آنجا که ممکن است، محصولات تولیدی از آب سنگین در زمینه‌های دارویی و درمانی و... باید بتوانند با بزرگترین برندهای جهانی رقابت کنند؛ در این رهگذر سهم قابل توجهی از اهداف «اقتصاد هسته‌ای» می‌تواند توسط فراورده‌های این مجموعه تحقق یابد و از این ظرفیت می‌توان به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب سنگین اراک سازمان انرژی اتمی آب سنگین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری در بامداد سه‌شنبه گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده به ایران، اوکراین و روسیه سفر کند.

او با بیان اینکه می‌خواهد سطح همکاری آژانس اتمی با تهران را بهبود بخشد تصریح کرد: من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران بروم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را از نظر افزایش سطح همکاری بهبود بخشم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تاکید کرد که مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد و تنش‌های اخیر تاثیری بر کار بازرسان نداشته است.

گروسی گفت: ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل ملاحظات امنیتی بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آنها را نداد اما روز دوشنبه این مراکز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند. ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که قصد دارد در آینده نزدیک به روسیه و اوکراین نیز برود.

دیگر خبرها

  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح تونل انرژی تبریز
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح مهم تونل انرژی تبریز
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟