Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه ۲۰ نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در پیش نویس قطعنامه خود خواستار دعوت از احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان شده بودند اما در قطعنامه نهایی این بخش حذف شد، با این حال دفتر ریاست هیات پارلمان اروپا در روابط با افغانستان به یورونیوز گفت که احمد مسعود به این هیات دعوت می‌شود.

به گزارش ایسنا، دفتر پتراس اوشتراویچوس، نماینده اهل لیتوانی پارلمان اروپا که ریاست هیات روابط با افغانستان را نیز برعهده دارد به یورونیوز گفت که قطعنامه مصوب متنی درباره احمد مسعود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در پیش‌نویس قطعنامه که به امضای ۲۰ نفر از اعضای پارلمان از جمله اوشتراویچوس رسیده بود، از اتحادیه اروپا خواسته شده بود تا احمد مسعود را به جلسه‌ای در شورا و پارلمان اروپا دعوت کنند.

دفتر اوشتراویچوس تصریح کرد که نخستین دعوت از مسعود به پارلمان اروپا از طرف هیات این پارلمان برای روابط افغانستان انجام می‌شود و او برای شرکت در جلسه هیات دعوت می‌شود.

دفتر این نماینده پارلمان اروپا تاکید کرد که دلیل این دعوت شنیدن نظر وی درباره وضعیت افغانستان است. وی احمد مسعود را بخش مهمی از سیاست افغانستان توصیف کرد.

پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را با ۵۳۶ رای موافق، ۹۶ رای مخالف و ۵۰ رای ممتنع به تصویب رساند که از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد تا برای سهولت در خارج کردن شهروندان اتحادیه اروپا و افغان‌های در معرض خطر به ویژه از طریق ایجاد کریدور ایمن همکاری کنند.

در بند ۲۰ پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی اعضای پارلمان اروپا از کمیسیون و بخش سیاست خارجی این نهاد خواسته بودند که وضعیت دره پنجشیر افغانستان پیگیری کنند. با این حال در قطعنامه نهایی نیز این بند حذف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان اتحاديه اروپا اتحادیه اروپا پارلمان اروپا احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتور‌های تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیات وزیران رسید
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد