Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نیک‌بین، تهیه‌کننده سینما، به‌تازگی پروانه ساخت سریال شبکه نمایش خانگی «راه میانبر» به کارگردانی تهمینه میلانی را دریافت کرده است.

نیک‌بین درباره شرایط تولید در سینما و سریال‌های شبکه نمایش خانگی گفت: «در حال حاضر تولید فیلم‌های سینمایی به دلیل شرایط موجود با موانعی مواجه است که یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه، زیر سوال رفتن بازدهی اقتصادی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه پیش از هر چیز باید مواردی مانند اکران و این‌که مردم بتوانند به دلیل شیوع ویروس کرونا به سینما بروند، حل شود، تا بتوان برای تولید برنامه‌ریزی کرد. تا زمانی که مسائل تولید برطرف نشود، بخش خصوصی این امکان را ندارد فیلمی بسازد که بخواهد ضرر بکند.»

او ادامه داد: «سرمایه گذاری در سینما زیر سایه مشکلات اکران قرار گرفته است، اگر این مشکلات برطرف شود، مانعی برای تولید در سینما وجود ندارد، اما تا زمانی که مشکلات وجود داشته باشد، بخش خصوصی در سینما نمی‌تواند ریسک کند. البته شاید بخشی از فعالان بخش خصوصی با وجود پشتوانه‌های حمایتی که دریافت می‌کنند، دست به تولید بزنند، اما برای بخش خصوصی که به بازگشت سرمایه از طریق گیشه وابسته است، تولید، تبدیل به یک ریسک شده است.»

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: «همه این موارد سبب می‌شود تا حضور بخش خصوصی در سینما کم‌رنگ شود و آن کیفیتی که در محتوا و تولید سینمایی وجود داشت، تحت تاثیر قرار گرفته و در نهایت به دلیل غیبت بخش خصوصی، سینمای منتقد کم‌رنگ شده و اثرات منفی را به همراه بیاورد. به هر حال می‌توان امیدوار بود که شرایط فعلی کرونا، شرایط همیشگی نبوده و تمهیداتی مانند تزریق واکسن سبب می‌شود تا رفت و آمد در جامعه ایمن شود و مردم دوباره به سینماها باز گردند.»

نیک بین در واکنش به این پرسش که «با پررونق شدن تولیدات پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی، مخاطبان نسبت به استفاده از این آثار استقبال بیشتری پیدا کرده‌اند و این مساله تا چه اندازه می‌تواند در آینده گیشه سینمای ایران تاثیرگذار باشد»، گفت: «واقعیت این است که پیش‌بینی رفتار مردم درباره یک سری از مسائل در اجتماع سخت است، چنین دغدغه‌هایی زمانی که ویدیو و محصولات آن به بازار آمده بود نیز مطرح شد و بسیاری معتقد بودند که اگر ویدیو بیاید مردم دیگر به سینما نمی‌روند، اما چنین اتفاقی رخ نداد و مردم حتی بیشتر از گذشته از سینما استقبال کردند و در کنار آن از محصولات ویدیویی نیز استفاده می‌کردند.»

او ادامه داد: «در حال حاضر نمی‌توان گفت که استقبال از تولیدات پلتفرم‌ها در آینده بر سینما رفتن مردم تاثیرگذار خواهد بود یا نه، اما در حال حاضر مشکل مردم مساله کرونا است. پیش از هر چیز این مساله باید برطرف شود و بعد از آن دید که استقبال مردم نسبت به سینما چگونه خواهد بود.»

۵۷۲۴۵

کد خبر 1555620

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اکران سینما سرمایه ویروس کرونا سینمای ایران شبکه نمایش خانگی بخش خصوصی نیک بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.

همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپرغذای تقویت‌کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899010

دیگر خبرها

  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • فوری | گل محمدی تایید کرد؛ از مردم تبریز ممنونم | دلیل نرفتن یحیی به شهر پرشورها مشخص شد
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟