Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی پیش از ظهر امروز جمعه در جریان سفر به استان خوزستان پس از بازدید از دکل حفاری ۲۵ فتح اهواز در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که توفیق داده تا سومین سفر استانی و کاری را در استان خوزستان باشم؛ استانی که ۷۴ درصد تولید نفت کشور از میدان‌های آن تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداشت تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور افزود: به رئیس‌جمهور قول دادیم که توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی در این دولت تعیین تکلیف شود که بخشی از این میدان‌های مشترک در استان خوزستان و کشور عراق است؛ همچنین در این سفر نیز روند پروژه‌ها و قراردادهایی را که در بحث حفظ و نگهداشت امضا شده و پیشرفت این پروژه‌ها همچنین توسعه میدان‌های جدید را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت تصریح کرد: همچنین از نزدیک روند پروژه‌های میدان‌های مشترک غرب کارون را بازدید می‌کنیم که بخشی از آنها توسعه پیدا کردند اما کامل نیست و نیاز است که دیگر بخش‌های آن تکمیل شوند و هرچه سریع‌تر فاز دوم یا سوم توسعه آنها را آغاز کنیم.

اوجی با بیان اینکه بحث حداکثر برداشت نفت از میدان‌های مشترک را در برنامه داریم، ادامه داد: با بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال ظرفیت خوبی برای برداشت از این مخازن و میدان‌های نفتی داریم.

وی با اشاره به برنامه سفر یک روزه خود اظهار کرد: همچنین بازدیدی از حوزه میدان‌های مستقل نفتی و گازی خواهیم داشت؛ همچنین با برنامه‌هایی که دولت سیزدهم دارد و با همت و کمک مجلس، مسائل و مشکلات نیروی انسانی (رسمی و قراردادی) را مرتفع می‌کنیم.

وزیر نفت تأکید کرد: با یاری و کمک نمایندگان مجلس و کمیسیون انرژی با ارائه راه‌های مختلف هم بحث افزایش برداشت از میدان‌های مشترک و هم حفظ و نگهداشت آنها را دنبال خواهیم کرد.

اوجی در ادامه با بیان اینکه آغاز به کار پتروشیمی‌های بزرگی در برنامه است و توسعه متوازنی از زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی پتروشیمی انجام می‌شود، گفت: آمادگی داریم که از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌منظور توسعه میدان‌ها با اولویت میدان‌های مشترک نفت و گاز در قالب قراردادهای مختلف و مشوق‌هایی که دولت و مجلس و کمیسیون انرژی مدنظر دارد، استفاده کنیم.

وی افزود: در چند سال گذشته آن مقدار سرمایه‌گذاری که باید برای حفظ و نگهداشت تولید انجام می‌شده، نشده است که امید می‌رود با این نگاه با اولویت سرمایه‌گذاران داخلی قراردادها امضا شوند و به سقف ظرفیت تولید و بالاتر از آن برسیم.

وزیر نفت همچنین با اشاره به حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت یادآور شد: اعتبارات خوبی برای استان خوزستان در نظر گرفتیم و پروژه‌هایی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی مدنظر دستگاه‌های اجرایی استان بوده که روند این پروژه‌ها دنبال می‌شود و اولویت نخست وزارت نفت، اولویت دادن به همین پروژه‌های مسئولیت اجتماعی است که مردم این منطقه از توسعه پروژه‌های نفت و گاز بهره‌مند شوند.

اوجی اظهار کرد: تأمین اعتبار واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود هم تکمیل شده است که از سویی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت اجتماعی برای استان خوزستان تخصیص داده می‌شود.

کد خبر 5306625

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت پتروشیمی فرآورده نفتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا واکسیناسیون کرونا اردبیل اربعین حسینی کرمانشاه گرگان زلزله واکسیناسیون مجلس شورای اسلامی هفته دفاع مقدس ایلام میدان های مشترک استان خوزستان حفظ و نگهداشت پروژه ها میدان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است

امیر سرتیپ دوم عباسی در جمع کارکنان وظیفه منطقه پدافند هوایی شرق ارتش با بیان اینکه عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است، گفت: سربازان از ارکان اصلی تامین امنیت پایدار در کشور هستند و نقشی کلیدی و حساس در این خصوص دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ دوم حجت عباسی، جانشین منطقه پدافند هوایی شرق ارتش در جمع کارکنان وظیفه این یگان پدافندی گفت: کارکنان وظیفه، رکن مهم تحقق بازدارندگی مطلوب برای کشور و میهن اسلامی هستند و تلاش شبانه روزی و بی‍منت این قشر تلاشگر را باید ارج نهاد.

امیر سرتیپ دوم عباسی با بیان اینکه عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است، گفت: سربازان از ارکان اصلی تامین امنیت پایدار در کشور هستند و نقشی کلیدی و حساس در این خصوص دارند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شرق ارتش افزود: بخش اعظمی از امنیت و آسایشی که امروز در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشورمان برقرار است، در سایه وجود رشادت‍های کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کسب شده که به صورت شبانه روزی جان خود را در طلب اخلاص قرار داده‍اند.

وی رشد و تعالی نیروی پدافند هوایی ارتش را مرهون نقش پررنگ کارکنان جوان دانست و تصریح کرد: دستاوردهای نیروی پدافند هوایی در حوزه های مختلف پهپادی، راداری، موشکی و ...  برگرفته از همت و پشتکار جوانان انقلابی این مرز و بوم است.

امیر سرتیپ دوم عباسی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص نام گذاری سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، به نقش پدافند هوایی ارتش در حوزه تولید امنیت اشاره کرد و گفت: در سالی که به نام جهش تولید نام‍گذاری شده است، نیروی پدافند هوایی ارتش همچون گذشته با بهره‌گیری از جوانان دانشمند خود در حوزه طراحی و تولید سامانه های پدافندی به رسالت خود عمل کرده و در عرصه تولید امنیت پیشگام خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل کدورت بیش از ۹۵ درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است
  • عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • تولید ۷۵ درصد برق نیروگاه‌های برقابی کشور در خوزستان
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش