Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:43:10 GMT

هوای اراک و شازند برای پانزدهمین روز متوالی آلوده است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۰۵۴

هوای اراک و شازند برای پانزدهمین روز متوالی آلوده است

«علیرضا محرابیان» در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی متوسط شاخص کیفیت هوای اراک شبانه روز اخیر به عدد ۱۳۰ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی است.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت  ۹ صبح امروز ( جمعه) به ۱۴۷ رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند به ۱۴۳ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی است.

محرابیان ادامه داد: آلاینده مسئول در هوای ۲ شهر ناسالم این استان، ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون است.

محرابیان توصیه کرد: انتظار است در شرایط ناسالم هوا مردم از تردد در فضای باز خودداری کنند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۷۵ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.                   

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی کارگروه کاهش آلودگی هوا آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی کارگروه کاهش آلودگی هوا آلودگی هوا کیفیت هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

به گزارش خبرآنلاین، شاخص کیفیت هوای شهر تهران در بیست و ششمین روز فروردین ماه همچنان در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت: پایتخت نشینان فروردین ماه سال جدید را با هوای تمیز شروع کردند و این شرایط همچنان ادامه دارد چرا که تا امروز (۲۶ فروردین) سال ۱۴۰۳ هنوز حتی یک روز هوای ناسالم در کیفیت هوای شهر تهران ثبت نشده است.

بر اساس این گزارش، شاخص لحظه‌ای هوای تهران امروز/یکشنبه/ بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و شرایط قابل قبول یا همان سالم است و این درحالی است که میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۸۱ و در شرایط سالم قرار داشت.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۲۰ روز هم هوای سالم استنشاق کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران همه مناطق در وضعیت سالم است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894911

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟
  • کیفیت بهتر هوای تهران طی فروردین‌ماه جاری
  • هوای تهران ناسالم شد
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای تهران آلوده شد
  • شاخص هوای تهران ۱۲۲/ پایتخت آلوده شد
  • هوای پایتخت آلوده شد
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟