Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه ۲۰ نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در پیش نویس قطعنامه خود خواستار دعوت از احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان شده بودند اما در قطعنامه نهایی این بخش حذف شد، با این حال دفتر ریاست هیات پارلمان اروپا در روابط با افغانستان به یورونیوز گفت که احمد مسعود به این هیات دعوت می‌شود.

 دفتر پتراس اوشتراویچوس، نماینده اهل لیتوانی پارلمان اروپا که ریاست هیات روابط با افغانستان را نیز برعهده دارد به یورونیوز گفت که قطعنامه مصوب متنی درباره احمد مسعود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در پیش‌نویس قطعنامه که به امضای ۲۰ نفر از اعضای پارلمان از جمله اوشتراویچوس رسیده بود، از اتحادیه اروپا خواسته شده بود تا احمد مسعود را به جلسه‌ای در شورا و پارلمان اروپا دعوت کنند.

دفتر اوشتراویچوس تصریح کرد که نخستین دعوت از مسعود به پارلمان اروپا از طرف هیات این پارلمان برای روابط افغانستان انجام می‌شود و او برای شرکت در جلسه هیات دعوت می‌شود.

دفتر این نماینده پارلمان اروپا تاکید کرد که دلیل این دعوت شنیدن نظر وی درباره وضعیت افغانستان است. وی احمد مسعود را بخش مهمی از سیاست افغانستان توصیف کرد.

پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را با ۵۳۶ رای موافق، ۹۶ رای مخالف و ۵۰ رای ممتنع به تصویب رساند که از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد تا برای سهولت در خارج کردن شهروندان اتحادیه اروپا و افغان‌های در معرض خطر به ویژه از طریق ایجاد کریدور ایمن همکاری کنند.

در بند ۲۰ پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی اعضای پارلمان اروپا از کمیسیون و بخش سیاست خارجی این نهاد خواسته بودند که وضعیت دره پنجشیر افغانستان پیگیری کنند. با این حال در قطعنامه نهایی نیز این بند حذف شد./.ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا پارلمان اروپا احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

در بیانیه دادستانی فدرال آلمان آمده است: جیان‌جی در پرونده‌ای خاص و بغرنج، به همکاری با یک سرویس مخفی خارجی متهم است.

سخنگوی حزب آلترناتیو برای آلمان، این خبر را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد. دادستانی فدرال آلمان پیشتر سه تبعه این کشور را به اتهام همکاری با وزارت امنیت کشور چین و انتقال اطلاعات مرتبط با فناوری‌های نظامی به پکن، بازداشت کرده بود.

بازداشت‌های اخیر در حالی است که اولاف شولتز، یک هفته پیش به چین سفر کرده بود. در این سفر ادعای برلین و غرب درباره حمایت پکن از اقتصاد روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین و همچنین موضوع سرقت مالکیت معنوی و دسترسی به بازار آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته بود.

کد خبر 6086421

دیگر خبرها

  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند