Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست سران اعضای شانگهای، با «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اعلام علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط همه جانبه با بلاروس، برگزاری کمیسیون مشترک دو‌ کشور را در کوتاه‌ترین زمان پیش رو خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*  تأکید بر رفع مشکلات دانشجویان ایرانی در بلاروس

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به برخی مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در بلاروس، خواستار رفع فوری این موضوعات شده و پیگیری این مشکلات مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان، سیاست تحریم و تهدید را جزو سیاست‌های شکست خورده، ولی دائمی آمریکا خواند و تأکید کرد: سیاست تحریم آمریکا، ادامه سیاست یکجانبه گرایی این کشور بوده که از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود و غیرقابل پذیرش است.

«ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی خود، آمادگی کشورش برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک را اعلام و بر علاقه‌مندی بلاروس برای توسعه روابط با ایران تأکید کرد.

وی ضمن تقدیر از مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست یکجانبه گری و تحریم‌های آمریکا، یکجانبه گرایی را محکوم به شکست خواند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه همچنین طی دیروز و امروز (پنجشنبه و جمعه) ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه با وزرای خارجه چین، هند، پاکستان و روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان درباره اوضاع افغانستان شرکت کرد. قرار است بیانیه این نشست چهارجانبه امروز منتشر شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای پاکستانی خود در دوشنبه بر ضرورت همفکری ایران و پاکستان در خصوص چگونگی بازیابی ثبات و صلح پایدار در افغانستان تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم وزیر امور خارجه ایران بلاروس جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، در تماس تلفنی خانم «الینا والتونن» وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با وزیر امور خارجه فنلاند با بیان این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

وی تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می گیرد، فورا متوقف کنند.

وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می کنیم.

الینا والتونن افزود: بسیار از ادامه این تنش ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی ها را افزایش بدهد.

وی همچنین از همه طرف ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وزیر امور خارجه فنلاند ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت های اصلی فنلاند دانست.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • امیرعبداللهیان: اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست