Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که اجازه نمی‌دهیم که از نخجوان به جمهوری آذربایجان کریدور عبوری شکل بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه صباح ترکیه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که اجازه نمی دهیم که از نخجوان به جمهوری آذربایجان کریدور عبوری شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش صباح، این اظهارات در حالی بیان شده که در نوامبر سال گذشته و پس از جنگ 44 روزه قره باغ که منجر به شکست ارمنستان در مقابل جمهوری آذربایجان شد، توافقنامه ای بین طرفین با حضور پوتین رئیس جمهور روسیه به امضا رسید که به موجب آن، ایروان بر ایجاد این کریدور عبوری از نخجوان به جمهوری آذربایجان که زنگزور نام دارد، توافق کرده بود.

 ترکیه و روسیه نیز در این منطقه بر روند آتش بس نظارت خواهند داشت.

طی ماههای گذشته و پس از جنگ قره باغ، درگیری های پراکنده مرزی بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان جریان داشته است. از سوی دیگر سیگنالهایی نیز برای از سرگیری روابط بین ترکیه و ارمنستان طی هفته های اخیر رد و بدل شده اما هنوز در عرصه سیاسی و میدانی تغییر قابل توجهی رخ نداده است.

ایجاد کریدور ارتباطی بین نخجوان و جمهوری آذربایجان که زنگزور نام دارد از سالها پیش مورد توجه طرف باکو بوده اما تا قبل از جنگ قره باغ در سال گذشته نتوانست آن را محقق کند و با پیروزی در جنگ اخیر امیدوار است بتواند خط ارتباطی بین دو خاک خود را تکمیل کند.

درگیری در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: دستیابی به توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان تا نوامبر ممکن به نظر می‌رسد، حداقل توافق بر سر اصول اساسی واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در دانشگاه ADA در باکو گفت که جمهوری آذربایجان و ارمنستان درک مشترکی از نحوه شکل‌گیری یک معاهده صلح دارند، اما جزئیات هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

علی‌اف گفت: ما اکنون درک مشترکی داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته، هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که باکو با برگزاری نشست وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در قزاقستان موافقت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارمنستان: لفاظی های جمهوری آذربایجان مانع صلح است جمهوری‌آذربایجان: ارمنستان به اشغال قره‌باغ پایان دهد

دیگر خبرها

  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان