Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپین رسمی مربوط به انتخاب رهبر جدید حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن از امروز جمعه آغاز شد؛ کسی که معمولا به عنوان رهبر بعدی این کشور تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در رای گیری 29 سپتامبر برای تعیین جانشین یوشیهیده سوگا، نخست وزیر در حال کناره گیری ژاپن و رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات چهار کاندیدا شرکت دارند؛ سوگا که تنها برای یک سال نخست وزیر ژاپن بوده بعد از پایان دوره‌اش در پایان ماه جاری میلادی سمتش را ترک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به نوبه خودش جانشین شینزو آبه، نخست وزیر سابق شده بود.

در اتفاقی نامعمول برای ژاپن در این رقابت دو زن نیز شرکت دارند. پیشتر تنها کاندیدای زن این سمت یوریکو کویکه، فرماندار فعلی توکیو بود که در رقابت سال 2008 کاندیدا شد.

امروز جمعه این چهار فرد کاندیداتوری رسمی خود برای انتخابات تعیین رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات را در محل مقر این حزب ثبت کردند و در ادامه قرار است نشستهای عمومی مناظره مشترک و دیگر اقدامات تبلیغاتی طی 12 روز آیندده از سوی این کاندیداها برگزار شود.

تمرکز سیاستهای این نامزدها بر همه گیری بیماری و تبعات اقتصادی آن و نقش تهاجمی فزاینده چین در امور منطقه‌ای است.

میزان حمایتها از سوگا و دولتش اخیرا به دلیل مدیریت او در قبال همه گیری ویروس و تاکیدش بر میزبانی از بازی‌های المپیک به رغم همه گیری بیماری سقوط کرد و حزب او امیدوار است که یک چهره جدید بتواند پیروزی آنها را در رقابت انتخابات سراسری که باید تا اواخر نوامبر برگزار شود، رقم بزند.

طی دوره رهبری شینزو آبه ثبات سیاسی به طرزی غیرعادی برقرار بود اما در کنار آن به گفته منتقدان یک رویکرد مستبدانه و فوق ملی گرا وجود داشت.

تارو کونو که هم اکنون وزیر مسئول اجرای واکسیناسیون و کاندیدای پیشتاز  انتخابات رهبری حزب به شمار می‌آید امروز جمعه در ضمن آغاز کمپینش گفت خواستار یک جامعه است که مردم آن را دلسوز بدانند. او که در فرهنگ سیاسی محافظه کار ژاپن به عنوان یک دگراندیش محسوب می‌شود، می‌گوید همچنین به دنبال اجرای اصلاحات در حزب خود است.

فومیو کیشیدا، وزیر خارجه سابق ژاپن هم به عنوان رقیب نزدیک کونو محسوب می‌شود. او گفت که به صدای مردم گوش خواهد داد و "در این کشوری که به سبب همه گیری کروناویروس دچار چنددستگی شده، احساس اتحاد را بازیابی خواهد کرد". او زمانی به عنوان یک میانه رو فاقد قاطعیت تلقی می‌شد اما به یک مبارزه طلب امنیتی و دیپلماتیک بدل شده و به دنبال جلب حمایت محافظه کاران با نفوذی نظیر آبه بوده است.

سانائه تاکیچی که همچون آبه دارای دیدگاه های راستگرا و تجدیدنظر طلب است به دنبال تبدیل شدن به اولین نخست وزیر زن در ژاپن است. او که سابقا وزیر امور داخلی بوده خواستار یک ارتش قدرتمندتر برای ژاپن شده و امروز گفت که خواستار هزینه‌های گسترده از سوی دولت برای ایجاد "یک کشور زیبا و قدرتمند ژاپن که رشد کند" است.

همچنین سیکو نودا، وزیر سابق پست و برابری جنسیتی ژاپن نیز کاندیدای دیگر این انتخابات است که او هم به نوبه خود می‌خواهد تبدیل به اولین رهبر زن ژاپن شود. نودا متعهد به ایجاد یک جامعه فراگیر و متنوع که طبق گفته او کمبودش در ژاپن وجود دارد، است و اظهار کرد: ما تنها نیازمند قدرت نیستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن نخست وزیر همه گیری حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن کمک‌های مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

ژاپن اعلام کرد که کمک‌های مالی خود به آژانس سازمان ملل برای آوارگان در فلسطین موسوم به آنروا را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، «کامیکاوا یوکو» وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با فیلیپ لازار رئیس این آژانس در توکیو به بررسی همکاری آنروا در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ژاپن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنروا قرار است چارچوب کاری جدید با توکیو درباره مدیریت پروژه‌ها و نظارت بر تضمین شفافیت و رصد آنها با همکاری فعالانه کارمندان ژاپنی این آژانس ارائه کند.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین پیش‌بینی کرد که طرح اقدام آنروا برای آینده و تلاش‌های دو جانبه بعدی با توکیو بر اساس اصول و اولویت‌هاست.

این دیپلمات ارشد ژاپن ادامه داد: توکیو و آنروا اطمینان دادند که همکاری مالی برای تلاش‌های ضروری به منظور از سرگیری مشارکت ژاپن را پیگیری می‌کنند. اقدامات موثر باید از سوی آژانس برای تضمین همکاری ما در غزه ارائه شود.

اوایل ژانویه ۲۰۲۴، ژاپن به ۱۱ متحد غربی شامل آمریکا و انگلیس در توقف کمک مالی به آنروا پیوست.

استرالیا، کانادا، سوئد و ایسلند کمک‌های مالی متوقف شده را از سرگرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ژاپن کمک‌های مالی به آنروا را از سر می‌گیرد
  • انتخاب ورونا برای رقابت با امین اسماعیل نژاد
  • انتخاب ورونا برای رقابت با امین اسماعیل‌‌نژاد
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • کره شمالی تداوم مذاکرات با ژاپن را جایز ندانست
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم