Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که تا حدودی عرضه در خلیج مکزیک آمریکا به دنبال خسارات دو طوفان مجددا از سر گرفته شد، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت، اما با این حال، هر دو شاخص در مسیر ثبت رشد هفتگی 4درصدی قرار گرفت.

معاملات آتی نفت خام برنت 21سنت سود خود را در جلسه معاملاتی گذشته از دست داد، 17سنت معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2درصد کاهش یافت و به 75دلار و 50سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با وجود اینکه روز پنجشنبه بدون تغییر باقی ماند، امروز با 18سنت معادل 0.3درصد افت، به قیمت 72دلار و 43سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: "از آنجا که تولید فراساحلی ایالات متحده به آرامی در حال بازگشت است و در حالی که وضعیت در بخش‌های بزرگی از آسیا هنوز به حالت عادی بازنگشته و همچنین برخی از کشورها هنوز درگیر مهار شیوع سویه دلتای ویروس کرونا هستند، قیمت نفت اندکی کاهش یافته است."

از آنجا که تولید در خلیج مکزیک آمریکا پس از خسارات ناشی از طوفان آیدا در اواخر ماه آگوست و همچنین طوفان نیکولاس در هفته جاری، کندتر از حد انتظار بازیابی شد، هر دو قرارداد نفتی در مسیر ثبت رشد هفتگی 4درصدی قرار گرفت.

مویا اظهار کرد: "به رغم وجود ضعف گسترده در میان کالاها که ناشی از تقویت دلار آمریکا بوده، قیمت نفت هفته خوب دیگری را پشت سر می‌گذارد."

دلار روز جمعه به بالاترین سطح خود در طول سه هفته گذشته رسید و واردات نفت خام قابل معامله با دلار را برای کشورهایی که سایر ارزها را در اختیار دارند، گران‌تر کرد.

لازم به ذکر است که تا روز پنجشنبه، حدود 28درصد از تولید نفت خلیج مکزیک آمریکا، دو هفته و نیم پس از خسارات طوفان آیدا، همچنان متوقف بود.

ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع خاطرنشان کرد: "بازگشت کامل تولید، هنوز بیش از آنچه که مردم فکر می‌کنند طول خواهد کشید. این موضوع، یک عامل حمایت‌کننده برای بازار بوده است. همچنین ما شاهد شرایط کسری عرضه بیشتری خواهیم بود."

داده‌های اولیه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می‌دهد که صادرات نفت خام آمریکا از 3میلیون بشکه در روز در اواخر ماه آگوست، به بین 2.34میلیون و 2.62میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

ویوک دار همچنین به داده‌های آژانس بین‌االمللی انرژی در هفته جاری اشاره کرد که نشان می‌دهد از آنجا که انتظار می‌رود بهبود تقاضای سوخت از عرضه پیشی بگیرد، ذخایر نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

پربیننده ترین قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو + جدول برای فروش سهام عدالت روش مستقیم باید چه کاری انجام بدهم؟ قیمت جدید یخچال + جدول قیمت انواع ۲۰۶ در تهران + جدول ساندرو 575 میلیون تومان شد + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردزنی اونس جهانی علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در ایران

کارشناس ارشد بازار طلا و سکه گفت: دلیل اصلی گرانی قیمت طلا و سکه، افزایش قیمت اونس جهانی است.

محمد کشتی آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اشاره  به افزایش ۴۰ درصدی قیمت انس جهانی طلا در ۶-۷ ماه گذشته اظهار کرد: تنش‌های خارجی و افزایش قیمت انس جهانی طلا در چند ماه اخیر و همچنین افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار داخل است. در یک ماه گذشته قیمت جهانی طلا با رشد ۱۲درصدی مواجه شد.

این کارشناس ارشد بازار طلا در ادامه به سیاست‌های بانک مرکزی در این بازار اشاره کرد و گفت: به نظر بنده در افزایش اخیر قیمت‌ها نه تنها بانک مرکزی مقصر نبوده بلکه اقداماتی مانند حراج سکه و شمش طلا توانست قیمت‌ها را کنترل کند و اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، امروز قیمت‌های بسیار بالاتری را در بازار شاهد بودیم.

وی افزود: اگر بانک مرکزی بتواند کنترل و مدیریت خود را در بازار ادامه دهد، قطعا می‌توان شاهد کاهش نوسانات قیمتی بود. همچنین سیاست‌هایی مانند حراج سکه و شمش طلا در مرکز مبادله ایران اقدامات مثبتی است که باید تداوم داشته باشد.

کشتی آرای در پایان گفت: امروز در دنیا شاهد صف آرایی‌های نظامی هستیم؛ قطعا  کاهش تنش‌ها می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها و بازگشت آرامش به بازارها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار
  • "جنگ" در راه نیست ، "در" همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • افزایش تدریجی دما در استان اردبیل
  • آرامش به بازار طلا و سکه برمی‌گردد؟
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان اردبیل
  • رکوردزنی اونس جهانی علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در ایران
  • چرا قیمت طلا در ویتنام بیش از قیمت‌های جهانی است؟