Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@06:16:58 GMT

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۴۴۶

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون تالار قرآن همدان، اظهار داشت: مردم، دانشجویان و داوطلبان، مشارک بسیار گسترده‌ای در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا دارند و هیچ کجای دنیا، چنین پتانسیلی وجود ندارد و اگر واکسیناسیون می‌خواست فقط  توسط دولت انجام شود، هیچ گاه به چنین رکوردی در دنیا دست نمی‌یافتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
 
وی افزود: امیدواریم که هفته آینده، میزان تزریق واکسن کرونا در ایران از ۱۰ میلیون دُز فراتر رود که افتخار بسیار بزرگی است. تا تیرماه در کل کشور ۵ میلیون دُز واکسن کرونا تزریق شده بود اما امروز از ۴۰ میلیون دُز فراتر رفتیم و با سرعتی که پیش می‌رویم، انتظار داریم که جلوی عوارض بعدی و مرگ و میر بیماران کووید۱۹ را بگیریم.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به مسئولان استانی همدان گفته‌ام که با افزایش مراکز واکسیناسیون، امیدواریم محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا در همدان را برداریم تا به سرعت و در عرض یک هفته تا ۱۰ روز، کل جمعیت هدف این استان را واکسینه کنیم. 
 
عین اللهی افزود: بسته به شرایط هر استان، سرعت و مراکز واکسیناسیون محدودیت‌های سنی را بر می‌داریم و هر کجا که واکسن بیشتری تزریق شود، واکسن‌های بیشتری به آنجا اختصاص می‌دهیم. 

  وزیر بهداشت گفت: امروز توانستیم رکورد تزریق هفتگی واکسن کرونا در جهان را به نام ایران ثبت کنیم و از ابتدای این هفته تا امروز، ۷.۹ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده که رکورد قبلی با ۶ میلیون دُز در هفته، مربوط به آلمان بود و آمار تزریق واکسن در ایران تا فردا به حدود ۹ میلیون دُز در هفته جاری می‌رسد که ناشی از حمایت‌ها و مشارکت های مردمی در واکسیناسیون است. وی خاطرنشان کرد: تقریبا تمام اساتید دانشگاه‌ها را واکسینه کرده‌ایم و واکسیناسیون دانشجویان نیز آغاز شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی از اواسط مهرماه بازگشایی می‌شوند اما در مورد سایر دانشگاه‌ها، وزارت علوم تصمیم گیری می‌کند. بازگشایی مدارس نیازمند واکسینه کردن دانش‌آموزان است. واکسیناسیون دانش‌آموزان را از دو هفته آینده آغاز می‌کنیم. 
 
وزیر بهداشت گفت: در قالب قرنطینه هوشمند، حضور افراد در تجمعات و استفاده از برخی خدمات از جمله حمل و نقل عمومی باید با کارت واکسن باشد تا به دیگران، آسیبی وارد نشود.
انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون دانش آموزان ویروس کرونا واکسیناسیون دانش واکسن کرونا وزیر بهداشت دانش آموزان هفته آینده میلیون د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ روح الله شکری گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.
او افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.
این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.
این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.
در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.
شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان