Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری منطقه یک با تغییر رویکرد سرمایه گذاری از بخش مسکن به گردشگری و خدمات و جلب سرمایه گذاران به تقویت فضاهای تفرجگاهی و فرهنگی سعی نموده ساخت و ساز ها را در ریل طرح تفصیلی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: منطقه یک در سال بالغ بر یک میلیون و 600 هزار متر مربع پروانه صادر می نمود که در سال 99 این متراژ را به کمتر از 600 هزار متر مربع رساند که این نشان می دهد در حوزه تغییر رویکرد سرمایه گذاری موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موسوی افزود: در کنار کاهش متراژ صدور پروانه ساختمانی، به توسعه فضاهای گردشگری، تفرجگاهی، ایمن سازی مسیر های کوهنوردی، توسعه پایگاه های امداد و نجات و مراکز آتش نشانی، استفاده از فضای باغ ها برای کاربری های فرهنگی اقدام شد که امیدواریم در دوره های بعدی نیز این مسیر طی شود.

شهردار منطقه یک مناسب سازی را از دیگر اقدامات دانست و افزود: کمیته های ایمنی را در منطقه فعال کردیم تا با مناسب سازی فضاهای اداری، تفرجگاهی و اماکن تجمعی این محیط ها برای همه افراد جامعه به خصوص معلولان قابل استفاده شود.

وی افزود: در فرایند استفاده از فضاهای IT، مجازی و حذف مراجعات حضوری نیز گام هایی برداشته شده که امروز می توانیم ادعا کنیم 35 روز در زمان صدور پروانه و گواهی کاهش زمان داشته ایم و البته در این حوزه ابتدای راه هستیم.

موسوی تعامل با دستگاه های خدمات رسان را لازمه پیشبرد اهداف زیست محیطی در منطقه دانست و گفت: تعامل نزدیک به ادارات خدمات رسان مانند آب منطقه ای می تواند اقدامات مثبتی را در منطقه رقم بزند که از آن جمله تخریب بناها در حاشیه رودخانه ها، استفاده از آبهای خاکستری و انرژی های تجدید پذیر در ساختمان ها و کاهش مصرف آب است.

گفتنی است بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از 22 تا 25 شهریور ماه 1400 برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری منطقه یک منطقه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرهنگ موسوی پور رییس پلیس راهور پایتخت با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی تصادفات منجر به فوت موتورسواران در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل آن گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۰۸ موتورسوار بر اثر تصادف در تهران جان خود را از دست دادند و این آمار سال گذشته ۲۸۵ نفر بود یعنی ۷۷ نفر معادل ۳۷ درصد افزایش فوتی موتورسواران را داشتیم. رییس پلیس راهور پایتخت افزود:بر این اساس از دی ۱۴۰۲ طرح ۱۰ و ۱۰ راهکار کوتاه مدت کنترل تخلفات و ساماندهی تردد موتورسواران در شهر تهران اجرا شد و شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت موتورسواران بودیم. سرهنگ موسوی پور با اشاره به تردد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران گفت: کمتر از ۴۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند. رییس پلیس راهور پایتخت از موتورسواران خواست برای حفظ جان خود و دیگران از کلاه ایمنی استفاده کنند. سرهنگ موسوی پور افزود:­طبق ماده ۲۰ رسیدگی به تخلفات، در بحث حمل و نقل همان مقرراتی که برای خودرو است، برای موتورسیکلت هم باید رعایت شود. رییس پلیس راهور پایتخت گفت: همچنین درصورت استفاده نکردن از کلاه ایمنی، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف و حرکات مارپیچ و مخاطره آمیز طبق قانون با موتوسواران برخورد می‌شود به عنوان مثال موتورسوار برای نداشتن کلاه ایمنی ۶۰ هزار تومان جریمه و یک هفته موتور وی در پارکینگ توقیف می‌شود و در صورت تکرار تخلف، موتور وی یک ماه توقیف می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران
  • بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد
  • حمله ایران به اسرائیل قانونی بود/ صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، حدی دارد
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • عوارض ۲۵ قلم کالای وارداتی شامل گوشت و خودرو ابلاغ شد
  • ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها
  • قوانین و مقررات ساخت‌وساز در شمال
  • پروژه بازآفرینی آسیاب سه‌تایی بلوار چمران در دست اجراست
  • تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران